شناسهٔ خبر: 68265699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مظرح کرد

تشکیل کارگروه توانمندسازی کودکان کار در استان

کامیار زادفر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مردم به جای کمک به کودکان کار می‌توانند به موسسات خیریه و مددکارانی که از این دسته از کودکان حمایت می‌کنند، کمک کنند تا آنها بتوانند کودکان کار به نحو صحیحی توانمند کنند.

صاحب‌خبر -

محمود حسین آبادی، ۲۹ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بهزیستی پس از انقلاب با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش فقر و در جهت عدالت محوری در کشور تاسیس شد. 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی شود تا معلولین و سالمندان به جای نگهداری در موسسه، توسط خانواده‌ها در خانه خود نگهداری ‌شوند، گفت: اگر این کار صورت گیرد ما هزینه نگهداری معلول و سالمند را به خانواده تقدیم می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره اینکه مرکز روزانه بیماران اعصاب و روان اراک به زودی افتتاح خواهد شد، افزود: ما در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی به منظور درمان رایگان مددجویان بهزیستی هستیم. 

وی با اشاره به اهدای ۵۷ سری جهیزیه به مددجویان بهزیستی در یکسال گذشته گفت: ۱۱۹ هزار مددجوی توانبخشی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر سالمند و ۳۳ هزار نفر معلول هستند.

حسین آبادی با اشاره به اجرای طرح غربالگری جسمی و روانی در استان مرکزی تصریح کرد: به همین جهت اعتبارات سازمان بهزیستی رشد ۲۲۰ درصدی داشته است. 

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه دندانپزشکی مددجویان بهزیستی در هفته دولت اظهار کرد: تمام خدمات این مرکز برای کلیه مددجویان رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به وجود کودکان کار در خیابان‌های استان گفت: در موضوع تعداد کودکان کار، نگاه خیرخواهانه مردم، به بقا و ماندگاری این کودکان دامن می‌زند و باید فرهنگ سازی شود تا به این کودکان کمک مالی نشود چراکه منجر به افزایش آنها در سطح خیابان می‌شود و بعضا مورد سوء استفاده باندهای فروش مواد مخدر قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مردم به جای کمک به کودکان کار می‌توانند به موسسات خیریه و مددکارانی که از این دسته از کودکان حمایت می‌کنند، کمک کنند تا آنها بتوانند کودکان را توانمند کنند. 

حسین آبادی با اشاره به تشکیل کارگروهی در استان به منظور توانمندسازی کودکان و نوجوانان گفت: طرح اولیه و پیش‌نویس این طرح آماده شده است و سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی کرده است که کودکان کار را به بهترین شکل، توانمند کند.

وی با اشاره به ساخت کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی گفت: زمین و مجوزهای ساخت این کمپ‌ها برای آقایان و بانوان گرفته شده و روند ساخت آنها به سرعت پیش می‌رود. ظرفیت این کمپ‌ها حدود ۸۰۰ نفر است ولی برآورد می‌شود ما بیشتر از ۴۰۰ مددجو در این کمپ‌ها نداشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال ۸۲۰ نفر مددجوی بهزیستی به منظور گرفتن وام‌های خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. همچنین ما توانستیم در این مدت قانون استخدام سه درصدی معلولین را در استان مرکزی اجرایی کنیم. 

وی با اشاره به اجرای طرح مشترک بهزیستی با دانشگاه آزاد و شرکت‌های دانش بنیان به منظور برقی کردن ویلچرهای دستی در استان مرکزی گفت: واردات کیت‌ برقی کردن ویلچرهای دستی حدود ۳۰ میلیون ‌تومان هزینه دارد در حالیکه هزینه یک ویلچر برقی ۷۵ میلیون تومان است.

حسین آبادی با اشاره به وجود ۱۹۲ سمن و موسسه خیریه در استان افزود: این موسسات به کمک ما آمده و نقش پررنگی در جامعه ایفا می‌کنند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به ایسنا در رابطه با گلایه موسسات خیریه و سمن‌ها از اینکه دفتر موسسات در ساختمان اداره‌کل بهزیستی از آنها گرفته شده است، گفت: موسسات خیریه بایستی طبق قانون به اداره‌کل بهزیستی مبلغ ناچیزی بابت اجاره مکان بدهند که بعضی از موسسات این موضوع را قبول نکردند. 

انتهای پیام

نظر شما