شناسهٔ خبر: 68265174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار فسا : مجوز صاحبان نانوایی‌های بی کیفیت لغو می‌شود

شیراز-ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان فسا با اشاره به اینکه هدر دادن نان و پخت نان های بی‌کیفیت موجب نارضایتی مردم شده گفت : مجوز نانوایی هایی که نان با کیفیت پخت نمی کنند لغو خواهد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی حسین بهمنی دوشنبه در جلسه شورای آرد و نان شهرستان فسا افزود: نظر به جایگاه و ارزش نان در فرهنگ ما ، متولیان امر باید با تمام توان و تلاش خود در جهت بهبود کیفیت نان و جلب رضایت عمومی گام بردارند.

وی خطاب به صاحبان نانوایی ها گفت :یکی از مطالبات ما احیای نان کامل و سبوس دار به منظور بالا بردن ضریب بهداشتی و تغذیه سالم است.

فرماندار ویژه فسا افزود: با توجه به اینکه هم اکنون تعدادی از نانوایی ها مبادرت به پخت این نوع نان کرده‌اند ، لازم است که علاوه بر حمایت و تقویت آنها ، سایر نانوایی ها هم از این مزیت برخوردار باشند.

رعایت ساعت پخت و مسایل بهداشتی و توجه به استانداردهای لازم در این زمینه از دیگر مواردی بود که فرماندار فسا به آن اشاره کرد.

نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

نان کامل در ایجاد سیری و کاهش اشتها، کاهش کلسترول، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و پیش گیری و درمان سرطان ها موثر است.

بنابراین تولید نان کامل گام موثری در بهبود کیفیت تغذیه ای افراد جامعه و ارتقای سلامتی محسوب می‌شود.

نظر شما