شناسهٔ خبر: 68264483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای قم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

قم- ایرنا- مرکز بهداشت قم اعلام کرد: با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، امروز شاخص کیفیت هوا (AQI=۱۱۵) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق(PM۲.۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در این اطلاعیه تاکید شده‌است: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در این اطلاعیه آمده است: به‌منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا از خروج غیرضروری از ساختمان(منزل یا محل کار) پرهیز نمایید و همواره هشدارهای اداره هواشناسی و شاخص کیفیت هوا که توسط مرکز بهداشت استان اعلام می‌گردد، مورد توجه قرار گیرد.

مرکز بهداشت قم در این اطلاعیه با اشاره به این‌که اگر الزاما باید در فضای آزاد فعالیت کنید، زمان آن را به حداقل ممکن کاهش دهید، ادامه داده‌است: افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار می‌گیرند از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد استفاده نمایند.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده‌است: در خانه یا محیط‌ های بسته بمانید و درب و پنجره‌ها را بسته نگهدارید، در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید و از انجام فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش سنگین به‌ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم یا بیماری‌های قلبی عروقی هستید، خودداری نمایید.

نظر شما