شناسهٔ خبر: 68264113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تصفیه‌خانه شهر یاسوج وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصفیه‌خانه شهر یاسوج وارد مدار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی، امروز_ دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی چالش‌های آب‌رسانی در استان اظهار کرد: توپوگرافی خاص و کوهستانی استان، پراکندگی گسترده یک هزار و ۶۴۱ روستا و درآمد اندک شرکت آب‌وفاضلاب در کنار فرسودگی ۴۰ درصدی خطوط آب‌رسانی، بخشی از مشکلات ما است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی ۶۵۴ میلیارد تومانی این شرکت را با تلاش همکاران و البته در کنار آن متأسفانه برداشت حساب‌های صورت گرفته در همین یک‌سال‌ونیم اخیر تسویه کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه متأسفانه برداشت حساب به دلیل بدهی‌های گذشته شرکت آبفا به حدی رسیده که منابع مالی و اعتباری ما را با محدودیت جدی روبه‌رو کرده‌است، گفت: خواسته ما از مسئولان بالادست هم بارها این بوده است که در اعتبار و بودجه نگاه ویژه به استانی که ۱۰ درصد منابع آب کشور را با وجود وسعت و جمیعت یک درصدی در اختیار دارد، داشته باشند.

وی با اشاره به یک مشکل خاص در استان تصریح کرد: در برخی مناطق روستایی مجوز گرفته و یا خانه‌سازی شده‌است که میلیاردها تومان فقط در حوزه آب باید برای آنها هزینه شود و با این اعتبارات و تخصیص‌ها هم‌خوانی ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: سوال ما این است، زمانی که قرار است در جایی مجوز ساخت روستا داده شود (روستای پی زرد یا بخش‌هایی از سروک) یا مجوز ساخت‌وساز داده شود مگر نباید از دستگاه‌های خدمات‌رسان استعلام و بررسی شود، که با چالش روبه‌رو نشویم.

وی افزود: در سیل بهار بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به تأسیسات ما خسارت وارد شد، از محل اعتبارات داخلی اجازه ندادیم مردم با مشکلاتی روبه‌رو شوند اما چه کسی به کمک ما آمد؟!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این شرایط در زمینه تنش آبی در گچساران، لیکک، شهرک‌های ولایت و الغدیر، مادوان، باشت و کهگیلویه کارهای زیادی شد تا مردم با چالش‌های سابق روبه‌رو نباشند.

وی تصریح کرد: در مدت یک‌سال و نیم اخیر نزدیک به ۱۱۰ روستا آب‌رسانی شد، در یاسوج قریب به ۴۰ کیلومتر اصلاح شبکه صورت گرفت و پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای در مادوان، چرام، دهدشت و سایر مناطق تکمیل شد.

صالحی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه آب یاسوج که یکی از راهکارها برای حل تنش آبی یاسوج بود، خوشبختانه وارد مدار شد و اکنون آب این تصفیه‌خانه پس از چند مرحله تصفیه و کلرزنی، به صورت سالم و بهداشتی به دست مردم می‌رسد.

سید ایوب صدرپور، مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: دیوان محاسبات همواره برای کمک به اهداف سازمان‌ها و نه مچ‌گیری به میدان کمک و همراهی می‌آید.

وی افزود: آب‌وفاضلاب از جمله دستگاه‌هایی است که خدماتش لحظه‌ای است و مرتبط با حیات و سلامت مردم است، نگاه ما به این مجموعه نیز مبتنی بر همین اهمیت عملکرد آن است.

صدرپور تصریح کرد: با همه محدودیت‌ها آماده بررسی چالش‌ها و مشکلات دستگاه هستیم و کارشناسان ما نیز تمام وقت پای کار هستند تا گره‌ای از امورات این شرکت باز شود.

نظر شما