شناسهٔ خبر: 68263646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با قرار گرفتن میانگین شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته استان بر روی عدد ۱۲۸ در روز ۲۹ مرداماه، هوای استان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، سعید یوسف‌پور روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵میکرون برابر با ۴۰ میکروگرم در مترمکعب و میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

به گفته وی، بر اساس شاخص لحظه‌ای شاخص کیفیت هوای استان روی عدد ۱۰۹ستان در ساعت ۶ صبح قرار داشت.

وی افزود:با قرار گرفتن میانگین شاخص کیفیت هوای استان روی عدد ۱۲۸ هوای چهارمحال و بختیاری امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، برای امروز آسمان استان در برخی مناطق غبارآلود همراه با کاهش کیفیت هوا و از فردا با غبار رقیق تر پیش بینی می شود.

همچنین تا پایان هفته برای استان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و به ویژه برای نواحی جنوبی و غربی احتمال رگبار باران پیش بینی می شود. دما به تدریج تا پایان هفته روند کاهشی در پیش می‌گیرد.

نظر شما