شناسهٔ خبر: 68262741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یونیسف: کودکان غزه نیاز فوری به حمایت روانی و آموزشی دارند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که کودکان غزه نیاز فوری به حمایت روانی و آموزشی دارند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «کاظم ابوخلف»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که وضعیت کنونی در نوار غزه اتخاذ یک اقدام فوری را برای کمک به کودکان این باریکه که از فقدان تحصیل و آموزش و آسیب‌های روحی و روانی شدید رنج می‌برند، می‌طلبد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، سخنگوی یونیسف همچنین تاکید کرد تعداد کودکانی که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده و علاوه‌بر این هزاران کودک نیز مجروح شده‌اند.

وی در ادامه افزود، تمامی کودکان در نوار غزه به حمایت و پشتیبانی‌های روانی نیاز دارند و دست‌کم ۶۲۵ هزار کودک از زمان شروع جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون یک سال تحصیلی را از دست داده‌اند؛ در این میان کودکان زیادی در طول این جنگ تاکنون دچار معلولیت و نقص عضو شده‌اند و نیازمند این هستند که به‌منظور درمان و معالجه از نوار غزه خارج شوند و شماری از کودکان نیز از بیم و نگرانی رنج می‌برند.

کاظم ابوخلف همچنین تصریح کرد، یونیسف به همراه دیگر شرکای خود در نوار غزه طی این دوره تلاش کرده تا فضاهای موقتی را برای آموزش متشکل از چادرهای بزرگ در مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی ایجاد کند اما به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی به این مناطق تلاش‌ها برای ارائه آموزش ناکام ماند.

سخنگوی یونیسف ادامه داد، این نهاد و دیگر شرکای آن در اقدامات بشردوستانه سعی دارند درسایه شرایط کنونی هر خدمتی که از دستشان برمی‌آید در زمینه کمک‌های غذایی و سوخت به بیمارستان‌ها ارائه دهند و هماهنگی‌هایی با سازمان بهداشت جهانی برای خارج کردن ۱۷۰ فرد نیازمند به درمان و معالجه در خارج از غزه صورت می‌گیرد.

پیشتر نیز صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) زنگ خطر را درباره بحران انسانی در نوار غزه و محروم ماندن مردم در این باریکه از ملزومات اساسی شامل آب و امکانات بهداشتی به صدا در آورد.

بر اساس اعلام این نهاد بحران انسانی در غزه همچنان که جنگ‌ در این باریکه تشدید شده و انبوهی از مردم به ملزومات اساسی دسترسی ندارند، ابعادی هشدار دهنده پیدا کرده است. گزارش‌های اخیر یونیسف واقعیت تلخ زندگی ساکنان این باریکه را برجسته ساخته و ناظران دیگر را به واکنش و درخواست برای کمک بین‌المللی به این مردم و مداخله برای رسیدگی به این بحران واداشته است. صندوق کودکان سازمان ملل حالا هشدار می‌دهد با تداوم این بحران زیرساخت‌های حیاتی غزه از جمله سامانه‌های بهداشت و درمان و آب‌رسانی به شدت آسیب دیده‌اند.

ارتش اشغالگر برای سیصد و هجدهمین روز متوالی به کشتارهای هولناک خود ادامه می‌دهد.

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار و ۹۹ شهید و ۹۲ هزار و ۶۰۹ زخمی رسیده است.

نظر شما