شناسهٔ خبر: 68259616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روایت مدیر مرکز اتحادیه پژوهش های استراتژیک بغداد از عباس عراقچی

آقای عراقچی ویژگی هایی دارد که او را قادر می کند سکاندار مرحله ای شود که امت (اسلام) در آن به سر می برد و شاهد چالش های بزرگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، «محمود الهاشمی»مدیر مرکز اتحادیه پژوهش های استراتژیک در بغداد طی سخنانی دیدگاه خود را درباره «عباس عراقچی» برای پست وزارت خارجه ایران ابراز کرد. در پایین سخنان الهاشمی را از نظر می گذرانیم:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«خدا به هر کس که بخواهد حکمت مى‌بخشد، و به هر کس حکمت داده شود، به یقین، خیرى فراوان داده شده است؛ و جز خردمندان، کسى پند نمى‌گیرد.»

صدق الله العلی العظیم

وقتی در مارس سال 2023 به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی (ایران) و با همکاری برادر و دوستم دکتر عباس خامه یار به تهران سفر کردم، دیداری با دکتر عباس عراقچی داشتیم. و با این بزرگوار در حضور جمعی از نخبگان از جمله نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و روزنامه نگاران و اندیمشندان عرب و ایرانی گفت و گو کردیم...

چیزی که توجه مرا جلب کرد این بود که  دکتر عراقچی  درباره نبرد طوفان الاقصی سئوال می کرد و درباره این نبرد، اهداف آن و پیش بینی پایان آن می پرسید...

من بیست دقیقه درباره نبرد (طوفان الاقصی) صحبت کردم. او با دقت بسیار زیاد گوش می داد گویی دانش آموزی در محضر میهمانان بود. او بدون آن که حرف های من یا دیگران را قطع کند ملاحظاتی را در یک دفترچه که در دست داشت یادداشت می کرد. وقتی صحبت های ما تمام شد با دوستانی که حضور داشتند صحبت سر شد که چگونه شخصیتی در حجم دکتر عراقچی به حرف های ما گوش می داد و دنبال می کرد بدون آن که حرفهای میهمانانش را قطع کند در حالی که میدان های دیپلماسی بزرگ شاهد حضورش بوده است!

بسیار آرام بود و روی هر کلمه ای که می گفتیم تمرکز کرده بود.او تجسد معنای استفاده از یاران و دیدگاه ها و مشورت و تجسد آیه کریمه«کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند»بود.

وقتی به عراق برگشتم در جمع نخبگان فرهیخته از جمله نویسندگان و تحلیلگران سیاسی او را مورد ستایش قرار دادم و  بر این باورم که انتخاب او به عنوان وزیر خارجه توسط آقای پزشکیان انتخاب درستی است زیرا آقای عراقچی ویژگی هایی دارد که او را قادر می کند سکاندار مرحله ای شود که امت (اسلام) در آن به سر می برد و شاهد چالش های بزرگی است. برای آقای دکتر عباس عراقچی آرزوی موفقیت در ماموریت و کارش را داریم تا رسالت گذشتگان خود را ادامه دهد و انشاء الله ما نیز به او کمک می کنیم.

 

با احترام فراوان

د.محمود الهاشمی

مدیر مرکز اتحادیه پژوهش های استراتژیک. بغداد

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما