شناسهٔ خبر: 68258609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیرین اردبیلی الگوسازی و معرفی می‌شوند

اردبیل _ ایرنا _ ششمین دوره مراسم طریق نیکان با هدف معرفی و الگوسازی خیرین استان اردبیل شهریور ماه امسال در اردبیل برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد خیریه نباتی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ششمین دوره مراسم طریق نیکان آیین نکوداشت زنده یادان دکتر نرجس مجتهد نجفی و دکتر افشار تموک در راستای معرفی و الگوسازی خیرین و پاسداشت سرمایه های اجتماعی استان اردبیل با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و دستگاه‌های فرهنگی استان ۲۸ شهریورماه همزمان با هفته وحدت برگزار می شود.

محمدباقر نباتی مقدم از برگزاری پنج دوره مراسم طریق نیکان و نکوداشت زنده یادان لطیف نباتی مقدم، ابراهیم خلیل فرنام، داود اجاقی و محمد ملکی خبر داد و گفت: این مراسم با هدف معرفی و الگوسازی و بررسی زندگی شخصی و اجتماعی خیرین استان به نسل نوجوان و جوان، ترویج و اشاعه فرهنگ نیکوکاری و نوع دوستی و گفتمان‌سازی درباره امر خیر و نیکوکاری و تأثیرات آن در جامعه به همت بنیاد حاج لطیف نباتی مقدم برگزار می شود.

وی افزود: دکتر مجتهد نجفی و دکتر تموک دو شخصیت ارزشمند و بزرگواری بودند که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی از پژوهشگری قرآن، طب سنتی و اسلامی، فعالیت‌های زیست محیطی، فعالیت های اقتصادی تا پرورش نیروهای متعهد و انقلابی فعال و بسیار موثر بودند.

رئیس دبیرخانه ششمین مراسم طریق نیکان اظهار کرد: برنامه های متنوعی تا برگزاری مراسم اصلی در نظر گرفته شده که این برنامه ها در جهت شناساندن زوایای زندگی پربار این نیکوکاران و آگاهی بخشی در جامعه اجرا خواهد شد.

وی از جمله برنامه های مدنظر را نشست علمی بررسی ابعاد شخصیتی دکتر سیده نرگس مجتهدنجفی به عنوان الگوی سوم زن ایرانی - اسلامی، نشست علمی پژوهشگر اجتماعی ماندگارتحت عنوان دکتر تموک، کنشگر مدنی یا تکاپوگر اندیشه ، نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین شهر به نام این ۲ شخصیت، اهدای تابلوی هنری به کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره)، راه اندازی صندوق نذر نهال مثمر و ورکشاپ های هنری ذکر کرد.

در مجموع ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند.

نظر شما