شناسهٔ خبر: 68258515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در کنار خدمات‌رسانی عمومی، خدمات فرهنگی در ۴ نقطه از شهر قم به زائران اربعین حسینی در قم ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید محمد موسوی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی در رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: شهر قم شاه‌راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و به‌واسطه وجود بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر زائران شمال و شرق کشور و زائران کشورهای شرقی از جمله پاکستان، هند و افغانستان که زمینی به کربلا معلی مشرف می‌شوند، از شهر قم عبور می‌کنند.

وی افزود: تا هفته گذشته بیش از ۶۰۰۰ زائر از کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، میانمار و آذربایجان در مواکب قم اسکان‌یافته و خدمات اطعام و درمان دریافت کرده‌اند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با اشاره به ضرورت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این زائران، خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائرانی که از شهر قم عبور می‌کنند یا اسکان موقت دارند؛ برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور برپایی ایستگاه‌های فرهنگی نظیر کودکان اربعینی، مشاوره، کافه گفت‌وگو انجام و این مراکز در چهار نقطه اصلی شهر برپا شده است.

موسوی‌منش ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های استکبارستیزی نمایشگاه عکس پیاده‌روی اربعین از دیگر بخش‌های این ایستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: تهیه ۹۰ هزار بسته‌های هدایا از جمله ۲۰ قلم کلاه، جانماز، لوازم‌التحریر کتاب و هدیه‌های کودکانه با مضامین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های جنبی این ایستگاه‌ها خواهد بود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با اشاره به برگزاری پویش‌های فرهنگی این رویداد مهم، ادامه داد: دو پویش بزرگ نقاشی و ثبت فیلم و عکس از رویداد بزرگ اربعین در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این پویش‌ها از هدایای مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

موسوی منش اضافه کرد: در روز اربعین نیز برای پیاده‌روی جاماندگان خیمه‌گاه فرهنگی بزرگ با برنامه‌های متنوع برپا خواهد شد.

نظر شما