شناسهٔ خبر: 68257563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در حال تکمیل//

سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان/ نمایندگان مخالف و موافق چه گفتند؟

سومین روز و پنجمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز هم به بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی پزشکیان می‌پردازند. در روزهای گذشته عراقچی، میدری، همتی، خطیب، ظفرقندی و...با حضور در صحن علنی مجلس از برنامه‌های خود دفاع کرده‌اند.

امروز هم قرار است برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و در صورت وقت کافی، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس بررسی شود.

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با نوری‌ قزلجه، وزیر پیشنهادی کشاورزی 
سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، وی را حائز صلاحیت لازم برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دانستند.
 
امنیت کشاورز را به بهانه امنیت غذایی گرفته‌ایم
سیدسلمان ذاکر، مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: امنیت کشاورز را به بهانه امنیت غذایی گرفته‌ایم.

 ذاکر بیان کرد: ما اجازه نمی دهیم تا قبل از اینکه دولت شروع به کار کنند آنها را تخریب کنند.

نوری قزلجه بهترین گزینه برای وزارت کشاورزی است
سید ابوالحسن مصطفوی نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: نوری قزلچه کشاورززاده است و بهترین گزینه‌ای است که می‌توانست توسط رئیس جمهور برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی معرفی شود. 

وی افزود: نوری قزلجه بخش‌های کشاورزی را از وجوه مختلف تجربه کرده و علم کافی را برای اداره امور آن را دارد. ۹۰ درصد مخاطبین نمایندگان شهرستان‌ها کشاورزان هستند و کاش نام این وزارتخانه وزارت روستایی بود. 

نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: بهره‌وری نوین آبیاری باید در دستور کار وزیر کشاورزی قرار بگیرد. همچنین تاکید بر ستیزی وجه مثبت برنامه‌های گزینه پیشنهادی جهاد کشاورزی است بنابراین از نمایندگان تقاضا دارم که نمایندگان با رای مثبت به او ایشان را در اجرای برنامه‌های جامعش یاری کنند.

وزیر نباید غرق در مسائل حزبی و جناحی باشد
حجت الاسلام محمد سبزی نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی اظهار کرد: همه ما در مقابل حرفی که می‌زنیم مسئولیم و باید به دور از حب و بغض جناحی عمل کنیم و بر اساس حجت شرعی رای بدهیم. 

وی افزود: حدود ۳۰ درصد اشتغال در کشور ما معطوف به حوزه کشاورزی است، البته این حوزه چالش‌های فراوانی دارد و کشاورزان عزیز ما با مشکلات متعددی مانند قطعی برق، آب و نبود نهاده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. لذامعتقدم که حوزه مهم کشاورزی وزیر کارکشته می‌خواهد که بتواند معضلات آن را حل و فصل کند.

سبزی با بیان اینکه صلاحیت نوری قزلجه باید با شاخصه‌های مد نظر رهبر انقلاب سنجیده شود تاکید کرد: ما باید به سابقه ایشان نگاه کنیم او طی سه دوره نمایندگی در مجلس نقش فعالی در کمیسیون کشاورزی داشته و از آن دسته افرادی نیست که مدرک دانشگاهی گرفته باشد و بعد از آن پشت میز بنشیند. کشاورزان را می‌فهمد و سوابق مثبتی دارد. 

نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای نوری قزلجه هیچ سوء سابقه‌ای ندارد و البته بیشتر اعضای کابینه آقای پزشکیان دارای چنین خصیصه‌ای هستند. او همچنین دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل حزبی و جناحی است. 

وی ادامه داد: تکالیف راهگشایی در برنامه هفتم توسعه در عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده که که تامین نهاده‌های کشاورزی و توجه جدی به جوامع روستایی در بعد اقتصاد از جمله آنها است. امیدواریم آقای نوری با دانش و تجربه خوبی که دارد بتواند مشکلات را از پیش رو بردارد گرچه راه سختی در پیش رو دارد، اما این کار شدنی است.
 
تشکیل دولت وفاق یک سیاست بجا و قابل قبول است
اسماعیل کوثری، مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: در وزارتخانه تصمیمات کلان باید گرفته شود، آقای نوری تنها در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته‌اند. به خاطر قرارداد‌هایی که در وزارت کشاورزی بسته می‌شود اگر آشنایی نداشته باشیم گرفتار می‌شویم. 
کوثری بیان کرد: آقای نوری شما با رای نمایندگان انتخاب می‌شوید، اما یادآوری می‌کنم مسئولیت وزارت ساده نیست تا دچار مشکل چای دبش نشوید. برای مرغ آرین و اصلاح اراضی چه برنامه‌ای دارید؟
 
با سلطان واردات چه برخوردی خواهید داشت؟
رحمت‌الله نوروزی مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: همه دولت باید پای کار بیایند.  سیاست الگوی کشت به برگه نمی‌شود.

وی افزود: امنیت غذایی بارها مورد تایید مسئولین نظام بوده است، از جمله چالش های حوزه کشاورزی، ناپایداری منابع کشاورزی، عدم تعادل سفره های آب زیرزمینی، ناهماهنگی برنامه های آب و کشاورزی، بالا بودن هزینه های تولید، عدم کفایت سرمایه گذاری، تغییرات اقلیم و آب و هوایی، نارسایی زنجیره تامین و عدم تکنولوژی مناسب است که باید برای آن برنامه داشت.

وی افزود: کارمندان وزارت کشاورزی درآمد خوبی ندارند و ناراضی هستند و انگیزه ای برای کار ندارند، برنامه شما برای این اقدام چیست؟

نوروزی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ برای کشاورزان مشکل به وجود آورده است، این مشکل را چگونه می خواهید حل کنید؟ پول گندم کاران را چگونه می‌خواهید پرداخت کنید؟ ۱۶۲ همت پول کشاورزان را هفته گذشته با تاخیر زیاد دادند در صورتی که ۲۰۰ درصد قیمت کود افزایش پیدا کرده است.

 او بیان کرد: با سلطان واردات چه برخوردی می‌خواهید کنید؟ اگر می خواهید مشکلات کشاورزی را حل کنید باید تمام دولت وارد کار شود، در غیر این صورت به نتیجه نخواهد رسید.
 
حل مشکل کشاورزان باید در اولویت هیئت دولت باشد
محمد بیات موافق وزیر جهادکشاورزی در صحن غلنی مجلس اظهار کرد: آقای نوری قزلجه فردی روستازاده و کشاورزی را نزد خانواده فرا گرفته است. در زمانی که در کمیسیون امور داخلی در خدمت وی بودم می‌گفت در اوقات فراغت به خانواده سر می‌زنم و کشاورزی می‌کنم.

بیات افزود: وی تحصیل کرده در حوزه کشاورزی است که نشانگر دید جامع اوست. اشراف نسبت به سیاست بخش کشاورزی روستایی و عشایری و وقتی قانون رفع تداخل اراضی ملی به تصویب نمایندگان رسید تجربه بالای او در کشاورزی بود که روزی رئیس جهادکشاورزی منطقه خود بود و معاون مجلس بود و قائم مقام وزیر کشاورزی بوده است همچنین وی سه دوره نماینده بوده است.  

او گفت: داشتن نسخه عملیات و زمان‌بند شامل کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت، دارای برنامه محیط زیست و شناخت از برنامه‌های کشاروزی و برخورداری از محبوبیت در بین کارکنان وزارت جهادکشاورزی است.

بیات ادامه داد:، چون وی نماینده مجلس و عضو تاثیرگذار در برنامه هفتم بود برنامه عملیاتی برای تحقق برنامه هفتم خواهد داشت. مشکلاتی در حوزه کشاورزی است؛ مشکل خرید تضمینی گندم، تامین نهاده‌های دامی، قطعی برق، کم کردن حق بهره‌برداری که سهمیه آب کشاورزان را کم می‌کنند، لایروبی و مرمت قنات‌ها، پیگیری تسهیلات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای اولویت‌بخشی و مسائل کشاورزان و برنامه‌ریزی برای حقوق کشاورزان، نداشتن الگوی کشت، پیگیری مشکلات شالی‌کاران، مشکلات کود شیمیایی و برنامه‌ریزی برای کشت فراسرزمینی ازجمله مسائل در بخش کشاورزی است.

او بیان کرد: آقای عارف در هیئت دولت باید حل مشکل کشاورزان در اولویت باشد و به آن توجه شود. در اجرای دستورات وزیر در بحث نظارت ما ضعیف هستیم. دستوری که وزیر می‌دهد افراد باید تمکین‌پذیر باشند.

با به‌کارگیری منابع ارزشمند جهاد کشاورزی می‌توانیم به موفقیت دست یابیم
محمد جلالی نماینده محلات و دلیجان و موافق وزیر کشاورزی نیز اظهار کرد: سرزمین دارای برکت ایران بستری مناسب برای تولید کشارزی بوده است. الان در صورت استفاده مناسب و توان اکولوژیک مناطق و توجه به هر دو قسمت کشاورزی در مقیاس خرد و کلان علاوه بر مسائل مورد نیاز کشور می‌توانیم در برخی از محصولات با کسب ارزش افزوده و جلوگیری از صادرات آب مجازی توفیق داشته باشیم.

وی افزود: آقای نوری با سابقه‌ای که در بخش کشاورزی و روستایی دارد با کمک بخش‌های کشاورزی و همکاری نماینده محترم ولی فقیه در جهادکشاورزی می‌تواند در سکان‌داری این مجموعه بزرگ موفق باشد. قطعا با به‌کارگیری منابع ارزشمند جهاد کشاورزی و بهره‌برداران، تولیدکنندگان و توجه به استاد بالادستی در تحقق شعار محصولات کشاورزی و با کیفیت برای آحاد جامعه با تکیه حداکثری به تولید داخل موفقیت حاصل می‌شود.

جلالی بیان کرد: توجه عادلانه به مناطق مختلف، اعتبارات، امکانات و استفاده مناسب از منابع پایه هر اقلیم مدنظر بوده و بخش‌های مختلف کشاورزی و تولیدات گیاهی، زراعی، باغی، جنگل، مرتع، احیا و بازسازی قنوات، تولیدات دامی و شیلات، صنابع تبدیلی حوزه‌های بازرگانی، نظام‌های بهره‌برداری صنفی بخش کشاورزی، دفع آفات، گیاه پزشکی، امور اراضی، حل و فصل اختلافات اراضی، حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری زیربنایی، تشویق سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، اصلاح فرآیند‌ها و دستورالعمل‌ها، توانمندسازی روش‌های اداری، بخش‌های مرتبط مثل آب، محیط زیست، بهداشت، غذا و صنایع وابسته می‌تواند حوزه کشاورزی را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

موافقت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با  رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری
پس از پایان بررسی صلاحیت نوری قزلجه در صحن علنی مجلس نوبت به بررسی صلاحیت رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری رسید وعلی آذری سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با صلاحیت امین‌حسین رحیمی خبر داد.

امکان استعلام برخط و آنی در برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری نیست
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی کابینه وفاق ملی، اظهار داشت: چند نوع کمک داریم که می‌توانیم انجام دهیم. یک جا کمک این است که فردی نمی‌تواند کاری انجام دهد و ما کمک کنیم رأی نیاورد. یک جا یک فرد می‌تواند کاری کند و به او رأی بدهیم. نوع سومی هم هست که می‌دانیم شخص می‌تواند کار کند و رأی هم می‌آورد، اما اشکالاتی هم دارد که باید کمک کنیم موارد را برطرف کند.

وی عنوان کرد: امکان استعلام برخط و آنی باید در وزارت دادگستری و قوه قضائیه فراهم باشد، اما در برنامه وزیر دادگستری نیامده است. در بند «پ» همین ماده قانونی آمده است که سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی برای مردم شفاف باشد، اما در برنامه جنابعالی نیامده است و ما مؤمن و برادر هستیم و به شما می‌گوئیم این برنامه را بیاورید. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای وزیر جنابعالی در جایگاه خود مسئولیت‌های مختلف دارید. همانطور که می‌دانید در مقابل عملکرد قوه قضائیه از کسی نمی‌توانیم کمک بگیریم و با شما در ارتباط هستیم. در خصوص تحقیق و تفحص گزارشی به صحن مجلس داده شود که چند مورد رسیدگی شده است و چند مورد به نتیجه رسیده است؟

حاجی دلیگانی افزود: چند درصد از اموال سرقت شده مردم‌به مالباخته باز گردانده می‌شود؟ اینها را کجا باید بگوییم؟ رئیس قوه قضائیه قاضی القضات کشور است. آقای اژه‌ای بار‌ها در مورد پرونده‌های کثیرالشاکی صحبت کردند. اینکه به این پرونده‌ها کجا رسیدگی شده گزارش داده شود. سراغ هر دادیار، بازپرس، رئیس محکمه شریف برویم و بگوییم چرا تصور رأی خلاف در فلان مورد وجود دارد، می‌گویند قانون ایراد دارد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: چرا قوه قضائیه لایحه نمی‌دهد که این اشکالات رفع شود و بعد از آن طرف نگویند تقصیر مجلس است که مشکلات حل نمی‌شود.
 
گله می‌کنند چرا مدام فیلم مختار پخش می‌شود؟/ مختار را برای مسئولان پخش می‌کنند
سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: در جایی از فیلم مختار به کسانی که احتکار می‌کنند می‌گوید به خدا قسم اقرار نمی‌کردید که خطای تان سهوی بوده و از سر سودجویی به مردم جفا کرده اید برای شما همان حکمی را صادر می‌کردیم که برای شمر و حرمله و خولی صادر کردم.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه افزود: بازار ما هر گونه قیمت گذاری را انجام می‌دهد. درد ما درد تحریم نیست درد سوءمدیریت هاست. بخش تعزیرات بخش بسیار مهمی است که باید به درستی به وظایف خود عمل کند. متولیان امر معیشت و اقتصاد مردم قیمت ۵۰ قلم کالای اساسی مردم را بپرسید. چرا باید گوشت کیلویی ۸۰۰ هزار تومان باشد؟
 
 اوضاع زندان‌ها خوب نیست 
محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: ما با ۲۲۰ امضا آقای رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کردیم، اما شاهد این بودیم که برخی وزرای ایشان که رای آوردند دیگر خدا را هم بنده نبودند تا جواب تلفن شما را هم به زور می‌دادند.

نقد علی تاکید کرد: مجلس باید مواظب باشد که نقش نظارتی اش فراموش نشود، اما برخی دوستان گویا فراموش کردند که قوه مقننه نقش ناظر بر قوه مجریه را دارد. 

نماینده موافق وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: ۵۰ درصد رضایتمندی و یا نارضایتی مردم ناشی از عملکرد قوه قضاییه است و در طی ۴ سال مجلس یازدهم تعامل بین قوه مقننه و قوه قضاییه نسبت به دوره‌های قبل مثال زدنی است. 

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی رئیس قوه قضاییه است که گزینه وزارت دادگستری را معرفی می‌کند و اعتماد رئیس این قوه به آقای رحیمی بسیار ارزشمند است. 
نقد علی خطاب به گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری تاکید کرد: اگر بیان ریاست محترم جمهور را نگاه کنید عمده تکیده ایشان بر برنامه هفتم توسعه است. ما در قانون نحوه اجرای اصل ۱۶۰ قانون اساسی بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس چند نکته داریم که درد دل نمایندگان است. در ماده پنج این قانون وزارت دادگستری مکلف شده است که اسناد مربوطه را از قاضی پرونده بگیرد و در اختیار نمایندگان قرار دهد. در تبصره این ماده برخی موارد استثنا شده است، اما در این قانون ابهام و نارضایتی وجود دارد لذا اصلاح این قانون را در دستور کار خود قرار دهید. 

نماینده مردم خمینی شهر گفت: بحث واگذاری اراضی ملی و شخصی از تکالیف وزارت دادگستری است تضمین آیین نامه آن نیز بر عهده این وزارتخانه است. 

وی ادامه داد: قوه قضاییه در موارد مهم مکلف است با همکاری وزارت دادگستری و امور خارجه در رسیدگی به جرایم علیه حقوق بشر از جمله نسل کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم اقدامات حقوقی لازم را به عمل آورد و این تکلیف مهم بخشی از وظایف وزارت دادگستری است چرا که رژیم صهیونیستی جنایتکار اسماعیل هنیه مهمان عزیز ما را در خانه ما به قتل رساند.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: اوضاع زندان‌ها از حیث تراکم و ارائه خدمات اصلاً خوب نیست و چند روز قبل ملاحظه کردید که رئیس قوه قضاییه شخصی که سالیان سال در حبس بود را برای عفو صحبت کرد. تقاضا دارم نسبت به این امر اهتمام لازم داشته باشید.

هیچ انسان منصفی قادر به دفاع از وضعیت سیستان و بلوچستان نیست
فرهاد شهرکی مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: وضعیت استان سیستان و بلوچستان نسبت به آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، از سال ۵۷ تاکنون فاصله زیادی دارد. با توجه به حجم عقب افتادگی نیرو‌ها در این استان مطابق شایسته سالاری به کار گرفته نشده‌اند.

او بیان کرد: هیچ انسان منصفی قادر به دفاع از وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیست. این به واسطه مدیرانی است که هیچگاه چه در زمان فعالیت و چه در زمانی که صندلی‌ها را ترک کرده‌اند شاهد رسیدگی به رفتار و اعمال آنها نبوده‌ایم.

وی افزود: ترک فعل‌های فراوانی وجود دارد که فقط مردم استان با گوشت و پوست و استخوان خود هزینه آنها را پرداخت می‌کنند و فریاد آنها نیز به گوش شنوایی که تأثیری داشته باشد نمی‌رسد.

شهرکی گفت: در بروکراسی کشور ما متأسفانه اگر در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم گیری افرادی از یک منطقه باشند شاهد اتفاق‌های خوبی در آن منطقه هستیم و مردمان سیستان و بلوچستان از ما می‌پرسند بعد از بیش از چهل سال که از انقلاب گذشته، وقریب به ۱۴ دولت، آیا فرزند شایسته و توانمندی از استان وجود نداشت که بتواند در این مراکز هم به کل نظام و هم استان خدمت کند؟

وزارت دادگستری چابکی و پویایی لازم را ندارد
محمدرضا صباغیان بافقی نماینده ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس و موافق وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار کرد: آقای رحیمی سابقه روشنی دارد و کمیسیون مربوطه او را تایید کرده است. ما سعه صدر وی را دیدیم. برنامه‌هایی اعلام شد، اما آقای رحیمی از شما انتظاراتی داریم البته به شما رای می‌دهیم. مهمترین رسالت وزارت دادگستری رابطه بین قوه مقننه و قضاییه است و به نحوی نقش پاسخگویی به نمایندگان و مردم دارد متاسفانه این نقش به خوبی ایفا نمی‌شود. 

نماینده ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز گفت: خیلی وقت‌ها در دادگاه‌ها حق مردم ضایع می‌شود وبرخورد شایسته نمی‌شود و وزارت دادگستری آن چابکی و پویایی لازم را ندارد.
وی افزود: سازمان تعزیرات نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند. نظارت بر بازار نیست. یک جنس یک کالا در خیابان‌های مختلف قیمت‌های متفاوت دارد و از همه بالاتر جراتی است که متخلفین دارند. اینها ضعف‌هایی است که باید اصلاح شود. کارکنان سازمان تعزیرات از حقوق کم می‌نالند لذا باید اینها راضی شودند و موارد اصلاح شود.

موافقت کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی دفاع
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تائید نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط اعضای این کمیسیون خبر داد.
کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موافقت خود را با نصیرزاده، وزیر پیشنهادیِ دفاع اعلام کرد.

جلسه نوبت صبح مجلس برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی به پایان رسید و  ادامه جلسه در نوبت عصر از ساعت ۱۴ خواهد بود.

آغاز ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی
در ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی برنامه‌ها و صلاحیت ۳ وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه وشهرسازی، صنعت معدن و تجارت بررسی خواهد شد.

چرا اسماعیل هنیه باید در تهران ترور شود؟
سلیمانی مخالف وزیر پیشنهادیِ دفاع در صحن علنی مجلس اظهار کرد: برادر عزیز آقای نصیرزاده، بنده مخالف شما نیستم، اما چند نکتۀ مهم وجود دارد؛ چرا باید اسماعیل هنیه در تهران ترور شود؟ خواهان این هستیم که محکم جوابشان داده شود.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادیِ دفاع افزود: ذات صهیونیست‌ها براساس ترس و وحشت است. هر زمانی محکم جوابشان را دادیم جرات نکردند اقدامی انجام بدهند.

وزارت دفاع به موضوع مردمی‌سازی بخش های اقتصادیِ در اختیارِ خود، توجه بیشتری داشته باشد 
بابایی کارنامی مخالف وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حساسیت های مجلس از جنش پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید بحث و بررسی دقیقی صورت بگیرد؛ مرکز پژوهش های مجلس برخی نکات دارد و می گوید وزارت دفاع دو وظیفه دفاعی و نظامی دارد در بخش های مختلف اقتصادی هم ورود کرده است.

وی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و مردم استفاده کنیم؛ مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد کرده بهتر بود ظرفیت سازمان هایی مانند شانگهای و بریکس و همکاری های دفاعی بین المللی مورد توجه قرار گیرد؛ رهبر انقلاب نیز تأکید دارند که در کنار هوشمندسازی، مردمی ساری هم در دستور کار قرار گیرد.

بابایی کارنامی تامید کرد: رهبر معظم انقلاب در بازدید از توانمندی های صنعت نفت به یکی از مسئولان گفتند ستاد اجرایی بخش خصوصی نیست؛ بنگاه های اقتصادی که امنیت اقتصادی و غذایی را برای شهروندان در اختیار دارند، باید دغدغه هایی نسبت به آنها داشته باشیم و از این منظر پیشنهادهایی داریم.

او ادامه داد: مخصوصا بعد از ترور شهید هنیه باید سیستم های دفاعی ما آنقدر بازدارنده باشد که رژیم غاصب نتواند به خود جرأت دهد حتی یک خطا در منطقه انجام دهد؛ در حوزه دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

بابایی کارنامی گفت: در زمینه صندوق های بازنشستگی و توجه به رفاه نیروهای مسلح و همچنین حوزه تأمین مسکن این نیروها باید برنامه های راهبردی وجود داشته باشد و زمینه هایی که مرکز پژوهش های مجلس نسبت به آن حساسیت داشته، باید مورد توجه وزیر پیشنهادی دفاع باشد.

وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی برود
رحیم زارع نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در صحن علنی مجلس اظهار کرد: امنیت و دفاع همزاد تکنولوژی است با توجه به چهار دوره تجربه‌ای که در مجلس دارم آموزش، سلامت و دفاع و امنیت خط قرمز من است و ما باید اکنون به سمت هوش مصنوعی حرکت کنیم و این مسئله مورد نیاز وزارت دفاع نیز هست. وزیر پیشنهادی دفاع قول داده که نخبگان دانشگاهی را جذب کند تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

وی افزود: وزیر پیشنهادی گام‌های پیشرفت را پله به پله طی کرده است و سمت‌هایی مانند معاونت هماهنگ کننده نیروی هوایی و جانشینی فرماندهی نیروی هوایی را در کارنامه دارد؛ لذا ایشان در هر جای قرار گرفتن توانمندی خود را به کار بستند به نحوی که همواره موفق‌ترین فرمانده بودند.

زارع متذکر شد: بزرگترین افتخار امیر نصیرزاده سربازی فرماندهی معظم کل قوا است و تقدیر رهبر انقلاب از ایشان است. همچنین برنامه تحولی وزیر پیشنهادی دفاع کامل‌ترین جامع‌ترین و عملیاتی‌ترین برنامه‌ای است که مبتنی بر اسناد بالادستی است.

نماینده موافق وزیر دفاع همچنین تاکید کرد: افزایش توانایی صنعتی و دستیابی به علم دانش بنیان و فناوری‌های روز دنیا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع است و امیدوارم وزیری که مورد تایید رهبر انقلاب نیز هست با یک رای بالا مورد تایید مجلس قرار بگیرد. وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی برود.

نصیرزاده ۴۰ سال سابقه برجسته میدانی و ستادی در حوزه دفاعی دارد
فرهاد طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در موافقت با صلاحیت  وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: امیر نصیرپور برنامه‌ای جامع، هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و تقویت بنیه دفاعی و معیشت نیرو‌های مسلح دارد.

نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان افزود: از اهم برنامه امیرنصیرزاده حمایت و توانمندسازی بازنشستگان و ایثارگران است که امروز مطالبه اکثریت نمایندگان مجلس نیز هست.

وی افزود: تجربه توأم با مطالعه و تحقیق و آموزش از خصوصیات او است همچنین توان تعاملی و هماهنگ سازی و نقش آفرینی وزارت دفاع بین دولت و نیرو‌های مسلح و داشتن برنامه جامع هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و تقویت بنیه دفاعی و همچنین معیشت نیرو‌های مسلح که حائز اهمیت است از برنامه‌های ایشان است.

طهماسبی تاکید کرد: تقویت رویکرد سلامت محور با توسعه پوشش تعهدات بیمه‌ای با خدمات پیشگیرانه به کل جامعه هدف از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد، توسعه نظام حمایتی از جامعه نیرو‌های مسلح از برنامه‌های ایشان است. 

نماینده موافق وزیر دفاع بیان کرد: درخشش نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است و آنها در حوادث وقایع ناگوار از جمله سیل و زلزله با حضور به موقع نقش مثبت خود را در حمایت از مردم به غیر از موارد دفاعی نیز ایفا کردند خاص عموم ملت است که آنها مورد حمایت قرار بگیرند.

۵ درصد از بودجه عمومی باید به تقویت بنیه دفاعی اختصاص یابد
سید جلیل میرمحمدی میبدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: آقای نصیرزاده من در برنامه‌های شما ندیدم که چگونه می‌خواهید دولت را پای کار بیاورید تا بتوانیم به شما کمک کنیم که وضعیت معیشتی نیرو‌های مسلح را ارتقا ببخشید. 

وی افزود: شرکت‌های اقتصادی تحت نظارت وزارت دفاع زیاد است و تقاضا داریم که نظارت بر آنها به عنوان مطالبه مجلس در برنامه‌های شما گنجانده شود. 

میرمحمدی میبدی تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید خودکفایی و نوآوری در ابعاد امنیتی و دفاعی مورد توجه قرار گیرد. ایشان همچنین بر ترویج نهضت نرم‌افزاری و تولید و توسعه علوم فناوری و تحقیقات دفاعی تاکید داشته‌اند و ما از شما خواهش می‌کنیم که اهدافی که می‌تواند در تامین واسه مقام معظم رهبری شما را یاری کند را در پیش بگیرید. 

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دفاع افزود:مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی کشور اختصاص حداقل ۵ درصد از منابع بودجه عمومی و درآمد‌های اختصاصی عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی است.

صنایع تحت پوشش وزارت دفاع گسترگی بسیاری دارد خیلی از استان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند و سرمایه‌گذار پای کار بیاورند و بتوانند از مزایای این صنایع در استان‌های خود بهره‌مند شوند. شفاف بفرمایید که چگونه می‌خواهید این مسئله را محقق کنید. 

وی گفت: در بخش رزم نوین کاملا دارای اشراف هستید لذا خواهش می‌کنیم بفرمایید که به منظور افزایش تاب آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی حیاتی در برابر حملات سایبری و استفاده از فناوری‌های مخرب از طریق توسعه تحقیقات و به کارگیری‌های فناوری‌های نوین چه برنامه‌ای دارید. همچنین راهکار خود را برای آنکه مردم را پای کار بیاورید را به ما بگویید.
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دفاع افزود: آقای نصیرزاده شما وارث یک مجموعه قوی هستید که امروز نقطه قوت این ملت است. ما از شما خواهش داریم کمک کنید که بتوانیم نقطه قوت خود را هر روز تقویت کنیم؛ لذا اگر پاسخ‌های شما قانع کننده بود امیدواریم که مجلس به شما رای بالایی بدهد.

دیپلماسی دفاعی از برنامه‌های امیر نصیرزاده است
 ابراهیم نجفی به عنوان موافق امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی دفاع دیپلماسی دفاعی است که در این حوزه مدیریت هوشمندانه روابط دفاعی در راستای سیاست دفاعی جمهوری اسلامی بر محور حفظ قدرت بازدارنگی را در دستور دارد.

نصیرزاده از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان است
سلمان زارع نماینده موافق وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده دانش‌آموخته دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس است. این رزمنده دلاور خلبان هواپیمای F14 بوده و روزانه و شبانه در آسمان کشور به حفظ و حراست از اماکن حساس و حیاتی کشور می‌پرداخت، سوابق ایشان قابل وصف نیست که از افتخارات نظام ما است.

وی افزود: سرتیپ خلبان نصیرزاده از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان است، به دکتر پزشکیان و ملت ایران تبریک می‌گویم که ایشان را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما