شناسهٔ خبر: 68255804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

پاشازاده: مشکلات فوتبال ایران زشت و خجالت‌آور است/ با وضعیت فعلی استقلال و پرسپولیس آبرویمان در آسیا می‌رود

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: قبل از جام جهانی گفتم از فاجعه می‌ترسم که دیدید شش گل از انگلیس خوردیم و الان هم همان حس را نسبت به لیگ نخبگان و عملکرد استقلال و پرسپولیس دارم.

صاحب‌خبر -

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با میزان، ضمن بیان اینکه باشگاه استقلال بازیکنان خوبی جذب کرده، اما مثل سایر دوستان اعتقاد ندارم که بهترین تیم تاریخ استقلال است، اظهار داشت: اهل مقایسه زمان‌های مختلف با یک‌دیگر نیستم و هر دوره‌ای با بازیکنان مختلف شرایط خاص خودش را داشته است.

سبک بازی استقلال در هفته اول کمی ناامیدم کرد!

وی در رابطه با بازی اول استقلال و پیروزی سخت در لحظات آخر بازی، افزود: از چند منظر می‌شود به این موضوع نگاه کرد؛ اول اینکه جواد نکونام سرمربی تیم از جناح‌های مختلف تحت فشار قرار گرفته، اما نباید فراموش کنیم استقلال سال گذشته دوم شد و شرایط قهرمانی را داشت و بدشانسی آورد. در ادامه باید بدانیم این بازی، بازی اول تیم در لیگ برتر بوده و می‌توانست با شکست یا مساوی همراه شود که خداراشکر با برد همراه شد و نباید جلوه منفی قضیه را نگاه کرد. در دیدگاه آخر هم باید بگویم ما همان‌طوری بازی را شروع کردیم که قبلاً این کار انجام می‌شد!

پاشازاده ادامه داد: من تغییری در استقلال و سبک بازی تیم ندیدم و نمی‌دانم که امسال هم با این وضعیت و این سبک بازی بتوانیم در بالای جدول باقی بمانیم یا نه! آن کسی که باید بفهمد می‌فهمد که من چه می‌گویم! همان‌طوری که در فصل گذشته تمام کردیم، شروع هم کردیم! البته بازی اول بود، اما اگر قرار است این‌طور باشد به آینده تیم در انتهای فصل یا لیگ نخبگان امید ندارن!

استقلال باید بهتر شود اگر با این مدل بازی به دنبال قهرمانی است!

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران تصریح کرد: نمی‌دانم با همین مدل قرار است بازی کنند یا نه، اما با این سبک بعید می‌دانم حتی در سه یا چهار تیم اول باشیم و من در بازی اول تغییر یا مسئله فنی و تاکتیکی خاصی از تیم ندیدم، ولی باز هم می‌گویم که بازی اول بوده و هماهنگ شدن بازیکنان زمان زیادی می‌برد و چه بسا جریان باد هم بر بازی استقلال تأثیر گذاشت. البته جنبه منفی ماجرا را گفتم و جنبه مثبت که مهم‌تر است همان کسب سه امتیاز و پیروزی در لحظات آخر بود.

پاشازاده تأکید کرد: به نظر من باید روی تیم بیش‌تر از گذشته از لحاظ فنی و تاکتیکی کار شود تا حرفی برای گفتن در لیگ برتر و لیگ نخبگان که چند برابر از لیگ ما سخت‌تر است داشته باشیم. ماشاالله تجربه زیاد تو فوتبال در امر خصوصی‌سازی این مشکلات عجیب‌وغریب ورزشگاه‌ها را هم پیش آورده و سوال همه این است که این مقدار پول زیاد خرج می‌شود و می‌رود و ما توانایی داشتن استادیوم یا تجهیز آن را نداریم؟ مضحکانه است. آخر هم نفهمیدیم وظیفه کیست. به خدا خیلی زشت و خجالت‌آور است! انتظار داریم خبرنگاران در این زمینه افشاگری‌های بیش‌تری انجام دهند.

در کوچک‌ترین مسائل مشکل داریم

وی اضافه کرد: ما هنوز در کوچک‌ترین مسائل اعم از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی مشکل داریم! سال به سال فوتبال ایران با این وضعیت بدتر می‌شود چون تیم‌های خصوصی دیگر توان ندارند این همه هزینه بدون فایده انجام داند و درآمدی به آن شکل به خاطر رعایت نشدن حق پخش و تبلیغات محیطی برای آن‌ها به دست نمی‌آید. مگر اسپانسر چه‌قدر به باشگاه‌ها پول می‌دهد که بخواهیم با این حرف‌ها مردم را فریب بدهیم؟

پاشازاده مطرح کرد: با این وضعیت اقتصادی که کشور دارد مشکلات فوتبال یکی دوتا نیست؛ بانک‌ها در خارج از کشور و همین فوتبال آلمان که من در آن بازی کردم به باشگاه‌های مختلف برای ساخت یا تجهیز ورزشگاه وام بلندمدت می‌دهند. حتی به همین تیم راپیدوین هم وام دادند. در کشور ما این همه به افراد مختلف وام دادند؛ آیا کاری پیش بردند یا صنعتی شکل گرفت؟ از مسئولان تقاضا داریم به ورزش بیش از گذشته اهمیت بدهند و در مقابل کشور‌های همسایه آبروداری کنند و باعث نشاط جامعه بشوند.

اصلاً در فوتبال ما نمی‌فهمند مدیر ورزشی چیست چه برسد به طراحی کیت و لباس

پیشکسوت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این مسائل قرارداد‌های کلان برای بازیکنان متوسط هم که در لیگ برتر ما نور علی نور شده! از آن‌طرف هزینه استادیوم را ندارند. نمی‌دانم این کیت باشگاه استقلال را چه کسانی طراحی کردند، اما می‌دانم برای باشگاه‌های ما زشتی یا زیبایی یا حتی جنس لباس هیچ اهمیتی ندارد! باشگاه‌های ما حتی نمی‌فهمند که مدیر ورزشی چه نقش اساسی در باشگاه‌های فوتبال دنیا دارد آن وقت ما نباید چنین انتظاراتی از این عزیزان داشته باشیم! من همین مشکل را پارسال در بندرعباس و در تیمم داشتم و یکی از عزیزان میگفت این لباس همان لباسی است که برای تیم اراک و سپاهان زدند و من هر چه‌قدر به این آقا گفتم که اراک ۱۰ درجه است، ولی هوای بندرعباس ۳۰ درجه است، حرف من را نمی‌فهمید!

پاشازاده با تأکید بر اینکه باید به حال فوتبال مملکتمان افسوس بخوریم، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما همین مسائل ساده و کلیشه‌ای که عرض کردم رعایت نمی‌شود و اساتید و مدعیان فوتبال هم درکی از جایگاه مدیر ورزشی در باشگاه‌ها ندارند، چون می‌خواهند همه کار‌ها را خودشان انجام دهند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه اظهار داشت: در آینده تاوان‌های سختی خواهیم داد و فوتبال برای ما خیلی سخت‌تر خواهد شد و ضعیف‌تر از همیشه می‌شویم. با این وضعیت اسفناک اگر باشگاه‌های ما ضعیف بشوند قطعا تیم ملی هم ضربه بدی می‌خورد. همه دیدند سپاهان برابر تیم اماراتی چه عملکرد بدی داشت با وجود اینکه مهره‌های خوبی در تیمش دارد و از لحاظ امکاناتی به نسبت سایر تیم‌های ایرانی بهتر است! 

از فاجعه تیم‌های ایرانی در آسیا می‌ترسم

پاشازاده ادامه داد: قبل از جام جهانی گفتم از فاجعه میترسم که دیدید شش تا گل از انگلیس خوردیم و الان هم همان حس را نسبت به لیگ نخبگان و عملکرد استقلال و پرسپولیس دارم. با این سطح فوتبال و امکانات احتمال دارد در هر بازی چهار پنج تا گل از تیم‌های عربستانی و قطری و اماراتی بخوریم. در هر صورت امیدوارم این اتفاق نیافتد، اما مسئولان فوتبال ما با این سطح از تلاش با انشاالله و ماشاالله فوتبال ایران را به سطح افغانستان و پاکستان و ضعیف‌ترین کشور‌های فوتبالی تبدیل می‌کنند!

وی در رابطه با شایعات حضورش در استقلال پیش از آغاز فصل به عنوان سرپرست یا جایگاه‌های دیگر که در رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: من کاری با این مسائل نداشتم و ندارم. با من نه صحبتی شد نه چیز دیگری! امیدوارم دست از این کار‌ها بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما