شناسهٔ خبر: 68254429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: اتباع بیگانه هر شغلی از سبزی فروشی تا طلافروشی را اشغال کرده‌اند!

حاجی دلیگانی نماینده مجلس عنوان کرد: فرصت‌های شغلی که اتباع بیگانه آمده‌اند هر شغلی از سبزی فروشی تا طلا فروشی را اشغال کرده‌اند درحالی که طبق دستورالعمل از ۴۶ شغل بیشتر نمی‌توانند استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتباع بیگانه هر شغلی از سبزی فروشی تا طلافروشی را اشغال کرده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چند برنامه تکالیف قانونی بوده که در برنامه های میدری به آنها اشاره‌ای نشده است، نقش وزارت تعاون، کار و رفاه در موضوع رشد ۸ درصد، احکام دائمی صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که از جیب کارگران است، از جمله این موارد است.

وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی عشایر و کشاورزان که یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به یک خانواده می‌دهند، حداقل حقوق مددجویان و معلولین که در قانون امده و پرداخت نمی‌شود و دستمزد کارگران و ساز و کارش اشاره‌ای نشده که در شورای عالی کار مطرح شود اشاره ای نشده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در سامانه رفاه ایرانیان نادرست اطلاعات مردم وارد شده و دهک‌های مردم پایین و بالا خورده شده، تبعیض بین بیمه ها کسی که ۱۰ سال پیش رانننده بوده بیمه است اما امروز کسی راننده بشود بیمه نیست، همچنین صنایع دستی و قالیبافان نیز دیده نشده اند.

وی گفت: بدهی‌های بین بخش درمان وزارت مذکور و دانشگاه علوم پزشکی است همیشه در این خصوص معضل داشتیم، کاهش تعداد پزشکان نسبت به گذشته در بیمارستان های تامین اجتماعی، همچنین طرف قرارداد برای جذب و نگهداری پزشکان، پرستاران در تامین اجتماعی زیرا بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازو کار قراردارند.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: فرصت‌های شغلی که اتباع بیگانه آمده‌اند هر شغلی از سبزی فروشی تا طلا فروشی را اشغال کرده‌اند درحالی که طبق دستورالعمل از ۴۶ شغل بیشتر نمی‌توانند استفاده کنند.

این نماینده مجلس گفت: بروز رسانی تجهیزات فنی و حرفه ای که امروز خودرو ژیان را آموزش می‌دهند که باید بروزرسانی شود و در توسعه خوشه‌های تولیدی و کسب و کار که جز ۶ بند الف ماده ۴۷ است اما اشاره‌ای نشده است.

وی گفت: درخصوص بخش تعاون و سهمی که در مشارکت  باید داشته باشید. آقای میدری آیا خودتان را مسئول اشتغال در کشور می دانید یا خیر زیرا در گذشته برخی وزرا قبلی خود را مسئول اشتغال کشور نمی دانستند و کسی پاسخگو نبود.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما