شناسهٔ خبر: 68254033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بلینکن برای ادامه مذاکرات آتش بس وارد تل آویو شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاشی تازه برای حصول توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها به اسرائیل سفر کرده است. او قرار است فردا (دوشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل دیدار کند و روز سه‌شنبه به مصر برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاشی تازه برای حصول توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها به اسرائیل سفر کرده است.

او قرار است فردا (دوشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل دیدار کند و روز سه‌شنبه به مصر برود.

این سفر که بخشی از اقدامات دیپلماتیک دولت بایدن است، چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در قطر با مقامات ارشد آمریکایی و همچنین نمایندگان قطر و مصر که میان اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کنند، گفتگو کرد. در این مذاکرات پیشنهاد اصلاح شده‌ای برای از بین بردن شکاف‌ بین دو طرف ارائه شد.

این سفر بلینکن نهمین سفر او به منطقه از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر است.

بسیاری بر این باورند که دستیابی به یک توافق برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه‌ پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی سابق حماس در تهران حیاتی است.

از زمان از سرگیری مذاکرات در دوحه در هفته گذشته، ایالات متحده و اسرائیل درباره رسیدن به توافق ابراز خوش‌بینی کردند، اما یک مقام حماس دیروز (شنبه) گفته بود که پیشرفت مذاکرات ناشی از «توهم» میانجی‌‌گران است.

این مقام ارشد حماس گفت: «آنچه که میانجی‌ها در مورد این مذاکرات به ما گفته‌اند بسیار ناامید کننده است. هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»

به گفته حماس، از جمله اختلافات این است که آیا نیروهای اسرائیلی ملزم به خروج کامل از نوار غزه خواهند بود یا خیر.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که دولت او در مورد بعضی موضوعات نمی‌تواند انعطاف‌ نشان دهد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما