شناسهٔ خبر: 68253504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اوکراین مدعی هدف قرار دادن دومین پل در منطقه کورسک شد

اوکراین امروز یکشنبه مدعی شد که دومین پل کلیدی در منطقه کورسک را بمنظور اخلال در مسیر‌های تامین روسیه هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرمانده نیروی هوایی اوکراین در پیامرسان تلگرام نوشت: منهای یک پل دیگر. نیروی هوایی با حملات هوایی دقیق همچنان دشمن را از قابلیت‌های تدارکاتی محروم می‌کند.

مشخص نیست که اوکراین چه زمانی این حمله را انجام داده است. فرمانده اوکراینی به تاریخ انجام این حمله ادعایی اشاره‌ای نکرد و بلاگر‌های نظامی روسیه نیز تصاویری را به اشتراک گذاشتند که به نظر پلی است که مورد حمله قبلی کی‌یف قرار گرفته است.

این درحالی است که روز جمعه کی‌یف گفته بود یک پل دیگر را در گلاشکوفو یکی از مناطق کورسک تخریب کرده است.

کی‌یف روز ۶ اوت نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی خود را به مرز با روسیه اعزام کرد. این بزرگترین حمله به خاک روسیه از زمان شروع جنگ بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بلاگر‌های نظامی روسیه نوشت: حملات به هر دو پل، روسیه را با گزینه‌های محدود برای عبور از رود در این منطقه تنها گذاشت.

مسکو اعلام کرده است که ویرانی یکی از پل‌ها مانع اقدام‌ها برای تخلیه شده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارشی تاکید کرد که در حال عقب راندن نیرو‌های اوکراینی در نزدیکی چندین روستا است.

به گفته مقام‌های مسکو، بیش از ۱۲۰ هزار نفر از زمان شروع درگیری در منطقه کورسک، آنجا را ترک کردند.

روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهایش منطقه سیریدونیوکا به عنوان یک جبهه دیگر که حدود ۱۵ کیلومتر با پوکروفسک فاصله دارد را تصرف کرده است.

منطقه یاد شده «پوکروفسک» بر روی تقاطع یک جاده کلیدی قرار دارد که نیرو‌های اوکراینی و شهر‌های سراسر جبهه شرق را تغذیه می‌کند و مدت طولانی، یک هدف برای ارتش روسیه است./ تسنیم 

نظر شما