شناسهٔ خبر: 68250819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

برگزاری مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور

صاحب‌خبر -
دومین رویداد مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور، همراه با نمایشگاه جانبی آن، ۲۹ مردادماه جاری با حضور معاون علمی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش سینا،  دومین رویداد مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور، همراه با نمایشگاه جانبی آن، ۲۹ مردادماه جاری با حضور معاون علمی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت تحقیق و توسعه در صنایع بزرگ کشور و نقش مهم آن در ایجاد مزیت رقابتی و سود پایدار شرکت‌ها و توسعه صنعتی، اشتغال‌آفرینی و افزایش ثروت ملی، در قانون «جهش تولید دانش بنیان»، ظرفیت «اعتبار مالیاتی» تحقیق و توسعه در نظر گرفته شده است که فرصتی مناسب برای رشد این فعالیت‌ها در شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند.

در همین راستا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور درصدد اجرای برنامه‌ای با هدف ارتقای شدت تحقیق و توسعه در کشور از طریق تعریف پروژه‌های تحقیق و توسعه مأموریت‌گرا، تقویت مراکز نوآوری و واحد‌های تحقیق و توسعه، توانمندسازی و ارتقای نقش افراد مؤثر در تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ است؛ یکی از اقدامات در نظر گرفته شده در این برنامه، راه‌اندازی «شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور» است.

در این راستا، نخستین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور به همت معاونت سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونان و مدیران معاونت علمی و وزارت صمت و مدیران تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان، اول اسفندماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

دور اول رویداد با حضور بیش از ۶۰ نفر از مدیران تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ برگزار شد.

دومین رویداد مجمع شبکه ملی با حضور مدیران تحقیق و توسعه ۲۰۰ شرکت بزرگ

حال، دومین رویداد مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور همراه با نمایشگاه جانبی آن با حضور حسین افشین – معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور – رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران معاونت، وزارت عتف، وزارت صمت و صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران تحقیق و توسعه برجسته و منتخب شرکت‌های دارای واحد‌های تحقیق و توسعه فعال، دوشنبه ۲۹ مردادماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

اعضای «شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری»، مدیران تحقیق و توسعه ۲۰۰ شرکت بزرگ کشور – شامل فهرست صد شرکت برتر ایران (IMI-۱۰۰)  و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان بزرگ – هستند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما