شناسهٔ خبر: 68250284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 ۲ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد + فیلم

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۲ فروند شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان‌ هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق سوخت در جزیره کیش و به دستور دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی، ماموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ناخدا، خدمه و سرنشینان این شناورها، بیان کرد: در بازرسی از این شناورها بیش از ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه در جریان بازرسی از این شناورها، مخازن نگهداری گازوئیل که در قسمت عرشه آن‌ها تعبیه شده بود شناسایی و کشف شد، افزود: با محرز شدن قاچاق سوخت به دستور مقام قضایی شناورهای متخلف توقیف و قاچاقچیان دستگیر شده نیز با صدور قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناورهای دخیل در امر قاچاق نیز توقیف و علاوه بر مجازات‌های مقرر در ماده یادشده، معادل ارزش وسیله نقلیه به جریمه نقدی حامل اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از شناورهای یادشده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در خلیج فارس و دریای عمان به صورت ویژه در دستورکار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود.

نظر شما