شناسهٔ خبر: 68249816 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دبیر جشنواره سی و چهارم تئاتر استان خراسان رضوی مشخص شد

در نخستین نشست سیاست گذاری و برنامه‌ریزی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی رضا عرفانی به عنوان دبیر جشنواره معرفی شد‌.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نخستین نشست سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی، ظهر شنبه 27 مردادماه 1403 با حضور محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان رئیس شورا، جلیل سروری، معاون هنری اداره کل، کریم جشنی، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، محمد حسن پور, عضو اصلی هیأت مدیره، رضا حسینی، کارشناس تئاتر استان، علی آزاد نیا و کیوان صباغ، از هنرمندان پیشکسوت عرصه نمایش استان در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد. 

در این نشست، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبیین ضرورت چیستی این رویداد به راهیابی گروه‌های برتر به جشنواره‌های کشوری، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نمایش استان، انعکاس و بازتاب چهره نمایش استان در سطح ملی و همچنین پرداختن به دغدغه‌های هنری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در زیست بوم هر یک از گروه‌های نمایشی استان، اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر استان، معتبرترین و بزرگترین صحنه ارائه رویدادهای نمایشی استان است؛ این جشنواره محل تلاقی و تقابل گروه‌های نمایشی استان است که از این حیث از نقش و جایگاه منحصر به فردی برخوردار می‌باشد.

 

وی افزود: جایگاه و اهمیت این جشنواره در سه حیطه هنرمندان عرصه نمایش، تماشاگران و عامه مردم و مسئولین و متولیان مدیریت هنری استان و شهرستان‌ها قابل رصد و ردیابی است.

 

محمد حسین زاده اظهار داشت: وزن و اعتبار این جشنواره به تلاش و همت هنرمندان استان، دغدغه مندی مدیران فرهنگی و هنری استان و توانایی آثار هنری در جذب مخاطب و تماشاگر وابسته است. امیدوارم با حمایت مسئولان و هدایت هوشمندانه تیم هدف گذاری و برگزاری این رویداد بزرگ، امسال بتوانیم شاهد حضور حداکثری نمایش های خوب از هنرمندان تلاشگر این عرصه و تعدد تماشاگران باشیم. 

در ادامه جلیل سروری، معاون هنری اداره کل فرهنگ  ارشاد اسلامی استان، با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن سطح کمی و کیفی برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گفت: یکی از وظایف شورای سیاست گذاری جشنواره، ضمن استخراج نیازها و آسیب شناسی و توجه به مسائل روز جامعه، ایجاد زمینه مشارکت حداکثری دیگر سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و ادارات استان و تلاش برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در تولید آثار نمایشی و حمایت از آنهاست‌ که این مهم با رایزنی با این نهادها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، میسر می‌شود. 

سروری با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اعلام فراخوان عمومی بر زمانبندی درست و دقیق برای ساماندهی به برنامه‌ها تأکید کرد و از اعضای شورا و تیم برگزار کننده خواست تا با رصد فعالیت گروه‌های نمایشی در شهرستان‌ها در صدد رفع مشکلات و موانع کار نمایشی این گروه ها باشند. 

پیشکسوتان حاضر در این نشست با پشتوانه چند دهه فعالیت نمایشی و تجارب و سابقه طولانی در استان، نقطه نظرات خود را در خصوص برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر استان بیان کردند.

 

در بخش پایانی این نشست، بندهای مربوط به وظایف و شرایط شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استان ها قرائت شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در چند روز آتی، فراخوان جشنواره آماده و اعلام عمومی شود.

نظر شما