شناسهٔ خبر: 68249656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار شفت تاکید کرد؛

لزوم استمرار شنبه‌های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت

فرماندار شفت تاکید کرد؛ فرماندار شفت بر لزوم استمرار شنبه‌های محیط زیستی پاک در این شهرستان تاکید کرد و گفت: کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، اظهار کرد: آموزش، نقش مهمی در مدیریت پسماند روستایی ایفا می‌کند بر همین اساس باید بتوانیم میزان زباله‌های روستایی را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه شنبه‌های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت با همکاری و مشارکت تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی عضو کارگروه پسماند اجرا شد، بیان کرد: لازم است عملیات پاکسازی محیط زیستی شهری و روستای شهرستان شفت با مشارکت مسئولین و مردم استمرار داشته باشد.

نقدی با اشاره به اینکه حل اساسی این معضل نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی رسانی بیشتر به مردم است، ادامه داد: باید تولید زباله در مبدا را به حداقل برسانیم و این امر مهم با مشارکت و همکاری مردم محقق خواهد شد.

وی به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ و پاکیزگی و تمیزی روستا و داشتن محیطی عاری از هرگونه پسماند و زباله تأکید کرد و گفت: نیاز است همه مردم طبیعت دوست شهرستان شفت برای پاکسازی و حفاظت از محیط زیست و چشم اندازهای زیبای پیرامونی خود تلاش مضاعف کنند.

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند

نقدی با بیان اینکه مشارکت‌های عمومی گامی اساسی در مدیریت پسماند است، ادامه داد: خوشبختانه طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها اجرایی شده و بخشداران باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه روستای داگلسرا به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، افزود: باید تلاش کرد که تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفکیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید تا محیط زیست پاکی را داشته باشیم.

فرماندار شفت با اشاره به نیمه دوم تعطیلات تابستان و هجوم مسافران به مناطق گردشگری و ییلاقی بیان کرد: در راستای حفظ پاکیزگی و جمع آوری زباله در مناطق جنگلی و تفرجگاه‌ها بخشداران با هماهنگی دهیاران روستاها اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار شفت با اشاره به آغاز برداشت خوشه‌های برنج در این شهرستان گفت: کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.

نقدی با بیان اینکه سوزاندن کاه در طول زمان موجب از بین رفتن یک نواختی حاصلخیزی خاک می‌شود، گفت: می‌توان کاه و کلش مزارع را به عنوان یک منبع غذایی در جیره دام مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما