شناسهٔ خبر: 68249028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفن زباله در بروجرد بدون تولید شیرابه است

خرم آباد - ایرنا شهردار بروجرد گفت: شیوه دفن زباله ها در شهر بروجرد با بکارگیری روش های عینی به گونه ای است که در طبیعت تولید شیرابه نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا یحیی عیدی بیرانوند روز یکشنبه در همایش شهرداران استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: شهرداری بروجرد در حوزه مدیریت پسماند اقدامات خوبی صورت داده و با شرکت های متخصص و ذیصلاح در حوزه آموزش شهروندان و جمع آوری زباله از مبدا قرار داد منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته وضعیت محل دفن پسماند بروجرد به نحوی بود که باعث شکایت و حتی تجمع اهالی روستای سراب زارم شده بود افزود: روند مدیریت دفنگاه پسماند فعلی به گونه‌ای است که حتی نمی‌توان تشخیص داد که این محل دفنگاه زباله بوده و در حال حاضر بروجرد تنها شهری است که جمع‌آوری زباله های آن و دفن آنها در طبیعت تولید شیرابه نمی‌کند و در این راستا مورد تقدیر سازمان محیط زیست نیز قرار گرفته و روزانه تعداد قابل توجهی دستگاه‌های مکانیزه در محل دفن پسماند و ساماندهی روزانه این محل فعالیت دارند.

شهردار بروجرد با اشاره به واگذاری سامانه ۱۳۷ این شهر به بخش خصوصی و راه‌اندازی دفاتر کارگزاری شهرداری عنوان کرد: این اقدامات در راستای هوشمندسازی و کاهش مراجعات به شهرداری انجام شده است.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: شهرداری بروجرد امسال ۵۴ پروژه عمرانی در دست احداث دارد همچنین ۱۲۴ پروژه کوچک را در آینده نزدیک آغاز می کند که پیش بینی می شود معادل ۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در این شهر هزینه شود.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان همیاری شهرداری استان افزود: این سازمان باید یاریگر و تسهیلگر خدمات دهی شهرداری ها به شهروندان باشد اما حدود ۲ سال است که هیچگونه خدماتی به شهرداری های استان ارائه نداده و انتظار می رود اقدامات لازم در راستای فعال کردن این سازمان به عنوان بازوی شهرداری ها صورت گیرد.

در مجموع حدود ۲۵۰ تن زباله به صورت روزانه در شهرستان بروجرد تولید می شود که سهم شهر بروجرد در این میزان به ۲۰۰ تن زباله در روز می رسد در حالی که متوسط جهانی تولید زباله ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم است که در شهر بروجرد حدود ۸۵۰ گرم برای هر نفر است.

نظر شما