شناسهٔ خبر: 68248170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

پیشگویی هولناک از وقوع یک زلزله / این مرد همه را ترساند !

هوگربیتس از مردم منطقه خاورمیانه خواست که در روز‌های آینده هوشیار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ، هوگربیتس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از ساکنان منطقه خاورمیانه خواست تا در روز‌های آینده هوشیار باشند.

او نوشت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در سوریه احساس شد. در روز‌های آینده بسیار مراقب باشید. احتمال وقوع لرزش قوی‌تر در منطقه وجود دارد.

این کارشناس هلندی که پیش‌بینی‌هایش همواره بحث‌برانگیز بوده، پیشتر نیز نسبت به احتمال وقوع زلزله در روز‌های ۱۸ و ۱۹ مرداد در منطقه مرمره ترکیه هشدار داده بود. با این حال، اکثر زلزله شناسان تأکید می‌کنند که پیش بینی دقیق زمان وقوع زلزله امکان پذیر نیست.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ)، زلزله امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و در بخش‌هایی از سوریه، لبنان و ترکیه احساس شد. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که در پی این زلزله، حدود ۱۷ نفر در شهر سلمیه در غرب سوریه مجروح شدند.

این حادثه تنها چند روز پس از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در شهر حماه سوریه رخ داد که موجب مجروح شدن ده‌ها نفر شد، اما تلفات جانی نداشت.

در حالی که پیش بینی‌های هوگربیتس توجه زیادی را به خود جلب کرده، مقامات رسمی تأکید می‌کنند که درباره این پیش بینی‌ها باید احتیاط کرد و شهروندان باید همواره برای مقابله با بلایای طبیعی آمادگی داشته باشند..»

هوگربیتس پیش از این هم با پیش‌بینی زمین لرزه در ترکیه، اندونزی، افغانستان و ژاپن خبرساز شده بود.

فرانک هوگربیتس همان کسی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه‌ بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. ۱۴ بهمن ماه گذشته او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی - با تعیین نقطه ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد -در ترکیه منتشر کرد و نوشت که "دیر یا زود" زمین‌لرزه ای در این محل رخ می دهد.پس از وقوع زمین‌لرزه ۱۷ بهمن در ترکیه و سوریه بود که این توییت به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد.هفته گذشته این کارشناس زلزله‌ای را در مناطق غربی ایران طی روزهای ۹ و ۱۰ ازدیبهشت پیش‌بینی کرد که مورد توجه و نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

برچسب‌ها:

نظر شما