شناسهٔ خبر: 68246825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش سفارت ایران در لندن به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد واکنش سفارت ایران در لندن به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد

سفارت ایران در لندن در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد اعلام کرد: امروز ایران دارای حکومتی است که بسیاری در منطقه و جهان برای آن نقش رهبری و مدیریت منطقه و امور جهانی را قائل هستند.

صاحب‌خبر -

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (یکشنبه) ۲۸ مرداد و همزمان با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد در صفحه ایکس اعلام کرد: حکومت‌ها به صورت قابل توجهی با هم تفاوت دارند. در دوره‌ای حکومتی (دوره دیکتاتوری پهلوی) در ایران بر سر کار بود که دولتش با کودتای مورد حمایت انگلیس و آمریکا سرنگون شد. امروز ایران دارای حکومتی است که بسیاری در منطقه و سراسر جهان، برای آن نقش رهبری و مدیریت منطقه و امور جهانی را قائل هستند.

این سفارتخانه افزوده است: در اوت ۱۹۵۳ سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا کودتایی را علیه نخست‌وزیر محمد مصدق ترتیب دادند. او صنعت نفت ایران را که عمدتا تحت کنترل شرکت نفت انگلیس و ایران بود را ملی اعلام کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اعلام کرد: ننگ براندازی حکومت منتخب مردمی دکتر مصدق در ایران از طریق ‎کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و حمایت سیاسی، امنیتی و نظامی از استبداد، تا ابد بر پیشانی رژیم‌های آمریکا و انگلیس باقی خواهد ماند. همین دو کشور با چنین کارنامه سیاهی، هم اکنون نیز در حال حمایت نامحدود از رژیم جعلی و نژادپرست اسرائیل و ‎نسل‌کشی در ‎غزه هستند و در عین حال خود را پرچمداران حقوق بشر و دموکراسی می‌دانند!

نظر شما