شناسهٔ خبر: 68246815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هشدار اداره محیط زیست در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار در مشهد

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی پیرو هشدارهای پیشین برای سومین روز پیاپی به بروز پدیده گرد و غبار در مشهد هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور افزود: طبق بررسی نقشه های هواشناسی، پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا، از ظهر امروز ( ۲۸ مرداد) تا پایان روز جاری در مشهد و شهرهای درگیر این پدیده پیش بینی می شود.

وی از شهروندان خواست تا پایان روز جاری، از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت: مردم شهر مشهد و برخی شهرستان ها تا پایان امروز شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند بود.

اله پور افزود: اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، تا پایان امشب با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی نقاط استان رو به رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: توصیه می شود شهروندان افزون بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش دید در مشهد و مسیرهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور، پلیس راه و اداره کل راهداری، همه ترافیک شهری و راه‌های استان را از نظر ترافیکی مدیریت و در این خصوص به مسافران  اطلاع رسانی خواهند کرد.

اله پور افزود: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و باید از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

این مسوول همچنین از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال در استان درخواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی این هشدار و جلب توجه مشارکت عمومی در این راستا اقدام کنند.

نظر شما