شناسهٔ خبر: 68246063 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آب و فاضلاب تهران اعلام کرد؛

پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه جامع آبرسانی تهران

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: طرح جامع آبرسانی تهران از پیشرفت ۸۲ درصدی برخوردار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، علیرضا اصغری ادامه داد: طرح جامع آبرسانی تهران مزین به نام حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در حال حاضر در دو سامانه شرق و غرب تهران با پیشرفت ۸۲ درصدی در حال اجراست.

وی افزود، عملیات اجرایی سامانه غرب در اتوبان همت و اتوبان شهید باکری تا پایان مهرماه سال جاری به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد و در سامانه شرق نیز در اتوبان شهید شوشتری در حال لوله‌گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش، ستاد مشترک سپاه و اتوبان شهید دوران از بخش‌های باقی‌مانده سامانه شرق هستند، گفت: در حال حاضر در خیابان دماوند، خیابان شهید گلشن دوست و تقاطع شهید کیاشمشکی هم به‌موازات، طرح در حال اجراست و طبق برنامه زمان‌بندی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ پایان یابد.

اصغری طرح جامع آبرسانی تهران را یکی از طرح‌های زیرساختی و آینده‌نگر شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: به‌هرحال شرایط اقلیمی در حال تغییر و شرایط خشکسالی بر کشور ما سایه انداخته است و در چنین شرایطی، استان تهران و به‌ویژه شهر تهران به‌طورقطع با تنگناهایی در تأمین آب در آینده روبرو خواهد شد.

وی این طرح را در تأمین آب پایدار شهر تهران بسیار هوشمندانه و آن را یکی از پروژه‌های بزرگ آبرسانی در سطح شهر تهران خواند که از نظر حجم عملیات اجرایی، در بزرگراه‌ها و مراکز پرتردد نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق و صبر و حوصله فراوان دارد.

مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران یکی دیگر از شاخصه‌های طرح جامع آبرسانی تهران را قابلیت انتقال آب از شرق، غرب و جنوب تهران به نقاط مختلف و تأمین آب پایدار برای شهروندان تهرانی عنوان کرد.

وی با قدردانی از همراهی و همدلی شهروندان صبور و نیز همکاران فعال در بخش‌های مختلف این طرح به‌ویژه مدیر امور اجرایی طرح‌های تأمین آب و خطوط انتقال و مجری طرح جامع آبرسانی، گفت: به‌هرحال اجرای این طرح بزرگ محدودیت‌هایی برای تردد مردم و همچنین وسایل نقلیه ایجاد می‌کند؛ اما پایان کار پروژه، اثربخش و برای تأمین آب شهروندان خدمتی شایسته است.

به گفته اصغری، طرح جامع آبرسانی تهران از نظر حجم سرمایه‌گذاری یکی از پروژه‌های بسیار مهم شرکت است که بخشی از هزینه‌های آن از محل اعتبارات ملی توسط سازمان برنامه‌وبودجه و قسمتی از منابع جاری آبفا تأمین می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی، کل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما