شناسهٔ خبر: 68245792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در شرکت توزیع نیروی برق فارس خبر داد:

‌تجهیز صد درصدی مشترکان اداری برق فارس به کنتورهای هوشمند

زهرا عسگری

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: تمامی مشترکان اداری این شرکت به کنتور هوشمند مجهز هستند که از این طریق می توان میزان مصرف برق آنان را کنترل و رصد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین زارعی امروز، ۲۸ مردادماه در نشست شرکت توزیع نیروی برق فارس با اعلام این مطلب افزود: درحال حاضر بیش از ۱۳۱۳ مشترک اداری در محدوده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند که از این طریق می‌توان از راه دور بر رعایت مدیریت مصرف برق آنان نظارت دقیق داشت.

وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مطلوب اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای دقیق برنامه‌های مدیریت مصرف برق بیان کرد: ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی باید یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری و خارج از ساعت اداری به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود، گفت: مصرف برق ادارات توسط کنتورهای هوشمند رصد می‌شود و براساس مصوبه‌ای که ابلاغ شده، مصرف برق ۳۰ درصد در ساعت اداری و ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری باید کاهش پیدا کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: برق اداراتی که سقف مصرف برق تعیین شده را رعایت نکنند، به طور خودکار توسط کنتورهای هوشمند محدود می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گرمای کم سابقه هوا گفت: با افزایش دما شاهد اوج مصرف برق در استان هستیم که فشار مضاعفی به شبکه‌ها و سیستم‌های انتقال برق وارد می‌کند که برهمین اساس از عموم هم استانی‌ها خواهشمندیم با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق همچون تنظیم درجه کولرهای گازی روی ٢٤ درجه (دمای آسایش)، استفاده از دور کند کولرهای آبی و موکول کردن استفاده از وسائل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... به ساعات خارج از اوج بار ( ساعت ١۲ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣)، نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی اقدام کرده و ضمن رایگان کردن قبض برق مصرفی، احتمال برنده شدن خود را در قرعه‌کشی صدها خودرو سواری و هزاران کمک هزینه خرید لوازم الکتریکی و برقی خانگی در پویش با انرژی افزایش دهند.

زارعی، روش‌های دریافت اپلیکیشن با انرژی را مراجعه به سایت https://ba-energy.ir و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۲۱* و یا برقراری تماس با سامانه۰۹۱۲۹۹۹۷۵معرفی کرد و یادآور شد: بعد از نصب اپلیکیشن با انرژی راهکارهای مصرف بهینه برق و معرفی وسایل پرمصرف برقی از طریق اپلیکیشن به مشترکان قابل ارائه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما