شناسهٔ خبر: 68244624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران:

پیام حزب الله با رونمایی از تونل‌های موشکی زیر زمینی به اسرائیل روشن است

سیدمیثاق اختر

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیام حزب الله با رونمایی از تونل‌های موشکی زیر زمینی به اسرائیل روشن است و پیامی که حزب الله با انتشار این تصاویر انتقال داد بر این مدار بود که اگر اسرائیل بازهم به کشتارها و جنایات خود ادامه دهد؛ قطعاً حزب الله وارد عمل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با یادآوری سالروز شکستن محاصره دشمن در پی مقاومت بی نظیر مردم پاوه و وقوع حماسه‌های بلند و جاودانه دکتر چمران به همراه یاران و پاسداران کرد محلی در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ که درنهایت با اعلام فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) منجر به آزاد سازی پاوه شد، گفت: در سال ۱۳۵۸ شهر پاوه و نقاط دیگر استان کردستان اعم از بخش‌هایی از کرمانشاه، مریوان، مهاباد و ... در شرایط بحرانی بسیار سختی قرار گرفته بودند؛ به طوری که نیروهای ضد انقلاب و احزاب چپ مارکسیستی و طرفداران رژیم سلطنتی به همراه گروه‌هایی از خارج کشور قصد داشتند با حمله به شهر پاوه و سایر شهرهای کردنشین و مرزی ضمن سرگرم کردن مردم این منطقه به اختلافات قدیمی و تجزیه قومیت‌های ایرانی، مانع از رسیدن موج انقلاب اسلامی به منطقه شوند. 

وی افزود: جنایت آن روزهای ضد انقلابیون آنچنان دردناک و عمیق بود که نمی‌شد پیکرهای مطهر شهدا را به مکانی دیگر منتقل کرد. از این رو در کنار همان بیمارستان که مورد حمله دشمنان قرار گرفته بودند آنها را دفن کردند و یادمانی به یادبود شهدا احداث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تورق روزهای مهم تاریخ ایران، به فرارسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ماه اشاره کرد و در این باره یادآور شد که این کودتا به نوعی آغاز سلطه گری آمریکا بر کشور ما و به عنوان یکی از ننگین ترین و ناهنجار ترین وقایع تاریخی ایران به شمار می‌آید.

وی افزود: اگر ابعاد تاریخی کودتای ۲۸ مرداد در دانشگاه‌ها تدریس شود؛ یک دوره کامل از اهداف سیاست های کثیف آمریکایی و انگلیسی را می‌توان درک کرد که چطور این سیاست بر این مدار بود تا حکومت ستمشاهی دوباره جان بگیرد و شاه که فرار کرده بود؛ به ایران برگردد. این کودتا که با حمایت مالی و برنامه ریزی های کشورهای متخاصمی چون آمریکا و انگلیس عملیاتی شد؛ ریشه در بریدن دست آنان از نفت ایران بود چرا که ملی شدن این صنعت برای آنها بسیار گران تمام شد.

چمران با بیان اینکه تفرقه و اختلافی که در آن زمان میان مصدق و کاشانی رخ داد منجر شد تا مردم در قبال این حرکت سکوت کرده و شاهد قدرت گرفتن دوباره حکومت پهلوی باشند، خاطرنشان کرد: موضوع تفرقه آنقدر مهم است که در قرآن هم به آن اشاره شده است. وجود تفرقه ترسناک است چرا که هرکجا بذر تفرقه و اختلاف کاشته شود محکوم به شکست است؛ دیدیم که شیرینی حماسه بزرگ ملی شدن صنعت نفت تنها با وجود یک تفرقه تلخ شد.

وی با بیان اینکه ما در خاورمیانه از همان زمان ملی کردن صنعت نفت و خیزش علیه حکومت‌های دیکتاتوری آغازگر یک حرکت اثرگذار بودیم، ادامه داد: ما پس از این اتفاق دارای قدرت و ابهتی در منطقه شدیم که حدود ۱۰ سال پس از ماجرای ملی کردن صنعت نفت، عبدالکریم قاسم از عراق در برابر حکومت آن زمان قیام کرد، حتی در مصر جمال عبدالناصر توانست کانال سوئز را ملی کند.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این همبستگی‌ها و اتحاد جوری اثرگذار بود که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد و حالا باید همه ما سعی کنیم تا از ابعاد تاریخ درس گرفته و از هرگونه حرکت به سمت افتراق و تشتت خودداری کنیم و پشت مقام معظم رهبری و در مسیر مکتب قرآن گام برداریم، چرا که این مهمترین مولفه و رمز پیروزی خواهد بود.

وی همچنین سالروز گشایش مجلس خبرگان در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ که با هدف تدوین قانون اساسی تشکیل شد را گرامی داشت.

چمران در ادامه ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری تهران در برگزاری آیین مذهبی بدرقه زائرین اربعین حسینی که روز پنجشنبه هفته گذشته در میدان آزادی انجام شد، عنوان کرد: اقداماتی که مجموعه فرهنگی شهرداری تهران درخصوص خدمات‌رسانی به زائرین اربعین انجام دادند، اقدامات خوبی است. شوق و اشتیاق حاضران در این مراسم، دیدنی و وصف ناپذیر بود. امیدوارم که توفیقی به دست آید تا خالصانه تر بتوانیم به همه خدمت کنیم.

وی با ابراز تأسف از ادامه وحشی گری های اسرائیلی‌ها در قتل عام مردم مظلوم و بی گناه فلسطین و محکوم کردن این اقدامات جنایتکارانه، خاطرنشان کرد: مداومت بمباران اسرائیلی‌ها نشان از آن دارد که نتانیاهو نمی خواهد آتش بس را قبول کرده و آن را اجرا کند و همچنان بر نسل کشی خود پافشاری دارد. این وحشی گری تا جایی ادامه یافته که این رژیم مدارس، مساجد، اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های امن را بمباران می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: این رژیم خون آشام های وحشی با این کشتارها صفحه جدیدی از جنایت های بشری را به روی تاریخ گشودند؛ این چنین قتل عام ها در برابر میزان بمب های آمریکایی که بر سر فلسطینیان ریخته شده به مراتب بیشتر از تعداد بمب‌هایی است که در جنگ‌های ویتنام، هیروشیما و ناکازاکی استفاده شده بود.

وی با بیان اینکه این جنایات هولناک، رژیم اسرائیل را منفورتر از قبل کرده است، ادامه داد: اسرائیل، دولت نیست؛ بلکه یک حکومت جعلی و ساختگی است و این رژیم، زائیده حکومت‌هایی همچون آمریکا و انگلیس است تا بتوانند قدرت پوشالی خودشان را به رخ بکشند؛ اما در نهایت حکومت‌های آنها محکوم به شکست است.

چمران در واکنش به انتشار تصاویر پایگاه‌ها و تونل‌های موشکی زیر زمینی حزب الله لبنان که چندی پیش از رسانه‌های رسمی منتشر شد، گفت: انتشار چنین تصاویر غرور انگیزی اثرهای بسیار زیادی در دنیا گذاشت و نشان داد که عزیزان و رزمندگان حزب الله لبنان در آمادگی کامل برای مقابله با رژیم جبار و خونخوار اسرائیل به سر می‌برند. پیامی که حزب الله با انتشار این تصاویر انتقال داد بر این مدار بود که اگر اسرائیل بازهم به کشتارها و جنایات خود ادامه دهد؛ قطعاً حزب الله وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما