شناسهٔ خبر: 68244529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

کارشناس اقتصادی در گفت و گو با شادا:

همتی تجربه و توانایی ایجاد انسجام و هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت را داراست

یک کارشناس اقتصادی گفت: همتی به دلیل دارابودن سابقه مدیریتی در بیمه مرکزی و بانک مرکزی و سایر بخش‌های اقتصادی، از تجربه و توانمندی کافی برای ایجاد انسجام و هماهنگی میان وزرا و تیم اقتصادی دولت و همچنین رفع چالش‌های اقتصادی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

"سهراب اشرفی" در گفت وگو با شادا درباره معرفی "عبدالناصر همتی" به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: از مهم ترین موضوعات کشور در حال حاضر، ایجاد هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت است؛ در دولت چند وزیر اقتصادی حضور دارند که نیاز به شخصی مقتدر و با تجربه است که بتواند این هماهنگی را ایجاد کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بنابراین وزیر اقتصاد، کاری سخت را در پیش رو دارد، زیرا از یک سو باید میان وزرای اقتصادی هماهنگی ایجاد کند، و از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور را سروسامان دهد.

اشرفی با اشاره به چالش ها و مسائل اقتصادی در کشور، اظهار داشت: شرایط سخت و ویژه اقتصادی را در سال های اخیر داشته ایم که ناشی از تحریم و برخی سوءمدیریت ها بوده است.

وی افزود: بنابراین باید وزیر جدید اقتصاد از تخصص و توانمندی مناسب برخوردار باشد تا بتواند این شرایط را به نحو مطلوب مدیریت کند.

این کارشناس اقتصادی به کاهش ارزش پول ملی اشاره کرد و ادامه داد: وزیر جدید باید بتواند ارزش پول ملی را بالا برده و به بازارها رونق دهد.

اشرفی خاطر نشان کرد: همتی چهره توانمند مدیریتی و اقتصادی است که امیدواریم بتواند رای اعتماد را از مجلس کسب کرده و در جایگاه وزارت اقتصاد به رفع مشکلات اقتصادی کمک کند.

به گزارش شادا، "عبدالناصر همتی" در 21 مردادماه از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده اقتصاد این دانشگاه است و در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌های متعددی در حوزه های پولی و مالی بر عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بوده است.

همتي فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.

وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.

همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.

او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی بود.

 

نظر شما