شناسهٔ خبر: 68244406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش انگلیس برای جلوگیری از رشد فزاینده زن‌ستیزی در این کشور تلاش انگلیس برای جلوگیری از رشد فزاینده زن‌ستیزی در این کشور

منابع انگلیسی می‌گویند دولت انگلیس برای جلوگیری از رشد فزاینده زن‌ستیزی در این کشور تلاش می‌کند تا این مسئله را نوعی تروریسم عنوان کنند.

صاحب‌خبر -

روزنامه تلگراف با استناد به طرح‌های دولت انگلیس گزارش داد که سران این کشور تلاش می‌کنند تا برای اولین بار در انگلیس زن‌ستیزی شدید را ذیل عناوین تروریسم طبقه بندی کند.

براساس گزارش الحره، ایوت کوپر، وزیر کشور انگلیس دستور بازنگری در استراتژی مبارزه با تروریسم برای رسیدگی به خشونت علیه زنان و دختران، شناسایی شکاف‌ها در قوانین فعلی و مطالعه ایدئولوژی‌های نوظهور را صادر کرده است.

بر اساس این پیشنهادها، معلمان از نظر قانونی ملزم خواهند بود دانش آموزانی را که مشکوک به زن‌ستیزی شدید هستند به Prevent، برنامه ضد تروریسم دولت انگلیس ارجاع دهند.

کوپر به تلگراف گفت: برای مدت طولانی، دولت‌ها در مقابله با افزایش افراط‌گرایی، چه در فضای مجازی و چه در خیابان‌های ها، شکست خورده‌اند. ما شاهد هستیم که تعداد فزاینده‌ای از جوانان رادیکالیزه شده‌اند که این مسئله تار و پود جوامع و دموکراسی ما را پاره و متلاشی می‌کند.

 این نماینده حزب کارگر افزود: اقدام علیه افراط گرایی در سال‌های اخیر به شدت ضعیف شده است، در شرایطی که باید بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز باشد.

او اظهار داشت: به همین دلیل است که من به وزارت کشور دستور داده‌ام تا تحلیل سریعی از افراط‌گرایی انجام دهد، روند‌های افراطی را ترسیم و رصد کند، شواهدی را در مورد آنچه که باعث ایجاد اختلال و دور کردن مردم از دیدگاه‌های افراط‌گرایانه می‌شود را درک کند و هر گونه شکاف در جریان فعلی را شناسایی کند.

انتظار می‌رود این بررسی در پاییز امسال به عنوان بخشی از استراتژی جدید ضد افراط گرایی که قرار است توسط وزارت کشور انگلیس در سال آینده رونمایی شود، تکمیل شود.

در همین راستا پس از یک سری تحقیقات در انگلیس مشخص شد که حتی پلیس این کشور نیز دچار زن‌ستیزی شدید است. این تحقیق سه سال پیش در پی تجاوز و قتل زنی به اسم سارا اورارد اهل لندن توسط وین کوزنز، افسر پلیس متروپولیتن انجام شد.

موضوع خشونت زنان ابعاد اجتماعی وسیع‌تری در جامعه انگلیس پیدا کرده است. الجزیره انگلیسی در یادداشتی انتقادی با عنوان «انگلیس با یک اپیدمی خشونت علیه زنان و دختران مواجه است» نوشت: امروزه، زنان و دختران در انگلیس کمتر بر این باورند که پلیس اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت‌شان انجام داده و با کسانی که به آنها آسیب وارد می‌کنند برخورد می‌کند.

در همین راستا روزنامه گاردین گزارش داد که «گروه کمپین زنان کشته‌شده» تخمین می‌زند سالانه بیش از ۱۳۰ قتل پنهان در انگلیس و ولز رخ می‌دهد که در آن زنان توسط شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده به قتل می‌رسند، اما مرگ آنها رسما به عنوان تصادف یا خودکشی ثبت می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما