شناسهٔ خبر: 68244136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست شهرداری روانسر

پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده شهر روانسر با ۱۰۰ درصد تخفیف صادر می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست شهرداری روانسر از تصویب تخفیف ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی برای محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: این اقدام با هدف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در این مناطق انجام می‌شود و تمام پلاک‌های واقع در بافت‌های فرسوده از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

صاحب‌خبر -

«یوسف فتاحی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در راستای کاهش هزینه‌های نوسازی از سوی شورای اسلامی شهر روانسر اتخاذ شده و متقاضیان می‌توانند برای بهره‌برداری از این ظرفیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهرداری مراجعه کنند.

سرپرست شهرداری روانسر توضیح داد که پیش از این مصوبه، تخفیف ۵۰ درصدی برای صدور پروانه ساختمانی در مناطق بافت فرسوده ارائه می‌شد، اما اکنون این تخفیف به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فتاحی همچنین اشاره کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ارائه کرده است و شهرداری نیز این بسته تشویقی ۱۹ گانه را برای متقاضیان اعمال کرده است تا سازندگان با کمترین هزینه ممکن نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

فتاحی در ادامه گفت: در سال گذشته، ۹ پروانه ساختمانی برای ۱۷ واحد مسکونی به مساحت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در بافت فرسوده صادر شده است.

وی یادآور شد: حدود ۲۵ هکتار از کل مساحت شهر روانسر به عنوان بافت فرسوده مصوب شده است و بخش‌هایی از محله‌های بهار، خیابان بسیج، شاهد، گرمه خانی، تازه‌آباد و محله قدیم روانسر جزو این مناطق محسوب می‌شود.

شهر روانسر با جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما