شناسهٔ خبر: 68243319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پشتیبانی و ایفای نقش حمایتی،‌ اساس طرح مردمی‌سازی فرهنگ

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، جهت‌دهی،‌ پشتیبانی و ایفای نقش حمایتی،‌اساس طرح مردمی‌سازی فرهنگ عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: سیاست و راهبرد دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی و و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته مبتنی بر مردمی‌سازی فرهنگ و عدالت فرهنگی بود و سعی ما در استان نیز اجرای این دو راهبرد در تمامی فعالیتها بوده است.

وی افزود: در مردمی سازی فرهنگ ما به صورت متولی ورود نکردیم و با ریل گذاری و جهت دهی و پشتیبانی سعی در اجرای طرح داشته ایم.

بلاغی تصریح کرد: ضریب بهره‌مندی فعالیتهای مردمی در حوزه بودجه‌ای اداره کل در این مدت از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یافته و ما ۸۰ درصد بودجه را در اختیار جریانهای مردمی قرار داده‌ایم.

وی به فعالیت قرارگاه شهید آوینی اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات این قرارگاه زمینه برای پیشرانی فعالیت شهرستانها فراهم شده و در شهرستانها بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری احیا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به اجرای دو دوره آموزش رایگان هنر اشاره کرد و گفت: دور ال در شش شهرستان و دور دوم در ۳ شهرستان کم برخوردار با حضور بیش از ۳۰۰۰ علاقمند اجرا شد.

وی همچنین اجرای طرح "یکصدا ایران" را از دیگر طرحهای محرومیت زدایی عنوان کرد.

حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ،‌رسانه و قرآن در قالب طرحهای مختلف معیشتی از دیگر مواردی بود که بلاغی در راستای اجرای طرحهای عدالت فرهنگی عنوان کرد.

نظر شما