شناسهٔ خبر: 68242816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در مورد سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال ایران بیشتر بدانید

اصغر عبداللهی

در این گزارش به معرفی سرمربی جدید و یونانی تیم ملی بسکتبال ایران پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون بسکتبال ایران سرانجام سرمربی جدید تیم ملی و جانشین هاکان دمیر ترکیه‌ای را معرفی کرد. با اعلام فدراسیون بسکتبال،‌ سوتیریس مانولوپولوس یونانی که سابقه مربیگری در تیم ملی یونان و چندین باشگاه یونانی را دارد، هدایت بسکتبالیست‌های ایران را بر عهده گرفت. به همین منظور در ادامه برجسته‌ترین دستاوردهای سوتیریس در دوران مربیگری‌اش را می‌خوانید.

سوتیریس که سال‌ها به عنوان دستیار فعالیت مربیگری خود را پیگیری کرده است، در نخستین تجربه خود، با تیم «پریستری» عنوان هفتمی لیگ دو یونان را کسب کرد.

او در فصل ۲۰۰۵ نیز به همراه تیم در قامت دستیار سرمربی، با تیم «مکدونیکوس» عنوان نایب قهرمانی را در مسابقات سطح دو یورولیگ کسب کرد.

او همچنین در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ نیز در تیم «ماروسی» به عنوان دستیار فعالیت کرده است. این مربی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ نیز در تیم «آریس» دستیار بود که موفق شد عنوان چهارمی لیگ یونان را با این تیم کسب کند. 

در مورد سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال ایران بیشتر بدانید

اوج کار و بهترین عملکرد او در دوران مربیگری نیز کسب عنوان قهرمانی لیگ یونان با تیم پاناتینایکوس بود. او در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ کمک مربی این تیم بود و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ یونان رسید. عملکرد خوب او باعث شد تا در سال ۲۰۱۵ برای یک بازه زمانی کوتاه به عنوان سرمربی پاناتینایکوس نیز انتخاب شود. کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی یونان نیز از دیگر موفقیت‌های او با تیم پاناتینایکوس بود.

سوتیریس در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نیز به عنوان دستیار در تیم آئک آتن شروع به فعالیت کرد. آئک با حضور سوتیریس، پس از فصل ۲۰۰۶ - ۲۰۰۷، در فصل ۲۰۱۵ رتبه پنجم لیگ یونان را کسب کرد تا پس از ۸ سال غیبت، به سطح دوم یورولیگ بازگردد. آئک همچنین موفق شد به لیگ قهرمانان فیبا نیز راه یابد. او در سال ۲۰۱۷ نیز مدت زمان کوتاهی سرمربی آئک آتن شد.

در مورد سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال ایران بیشتر بدانید

مانولوپولوس در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نیز سرمربیگری تیم «ایفستوس لیمنو» در لیگ بسکتبال یونان را بر عهده داشت که با این تیم در دو فصل پیاپی جایگاه پنجم و ششم را کسب کرد.

او در فصل ۲۰۲۱ نیز به عنوان سرمربی تیم «پریستری» انتخاب شد که از آنجا به عنوان مربی تیم ملی یونان هم منصوب شد. یونان در سال ۲۰۲۱ موفق به حضور در مسابقات یوروبسکت شد که پس از آن، مانولوپولوس به فعالیت خود در رده باشگاهی برگشت و از سال ۲۰۲۲ هدایت تیم «دینامو بوکرستی» در لیگ یونان را برعهده گرفت.

انتهای پیام

نظر شما