شناسهٔ خبر: 68242484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل استاندارد گلستان

رشد ۱۹ برابری صدور پروانه نشان حلال در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در ۳۳ ماه دولت شهید جمهور، صدور پروانه کاربرد نشان حلال با ۱۹ برابر رشد، از هشت فقره پروانه کاربرد نشان حلال به ۸۰ پروانه حلال افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس سیدمهدی حسینی اظهارکرد: سازمان استاندارد، تنها مرجع رسمی در صدور پروانه کاربرد نشان حلال است و در دولت شهید جمهور، طی ۳۳ ماه اتفاقات خوبی در استان گلستان در این حوزه رخ داد.

وی تصریح کرد: در ۳۳ ماه دولت شهید جمهور، صدور پروانه کاربرد نشان حلال با ۱۹ برابر رشد، از چهار فقره پروانه به ۸۰ فقره پروانه افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد گلستان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار ، طرح پایش کمیت کالا قانونی و اجرا شد که در این طرح، کالاهای تولیدی علاوه بر بررسی کیفیت کالا به کمیت آن نیز دقت کرده و وزن خالص آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس این طرح، واحدهای تولیدی، ملزم به درج وزن خالص کالای خود هستند.

حسینی گفت:در استان گلستان بیش از ۷۰ هزار آزمون بر روی انواع کالاهای تولید شده در داخل و خارج از استان انجام شد و خوشبختانه موردی از کم‌فروشی در این استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی استاندارد بیان کرد: بعد از ۱۲ سال، در دولت شهید رئیسی، آزمون کارشناسان رسمی استاندارد برگزار شد.

مدیرکل استاندارد گلستان ابرازکرد: همچنین برای نخستین‌بار، پروانه دانش نماد از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان صادر می‌شود که در فروش محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر بسزایی دارد و اطمینان خاطر به مردم می‌دهد.

وی یادآورشد: در دولت سیزدهم، صدور گواهینامه آزمایشگاه همکار در گلستان، چهار برابر رشد داشته و از سه گواهینامه آزمایشگاه همکار در دولت دوازدهم به ۱۳ گواهینامه آزمایشگاه همکار در دولت سیزدهم رسیده است.

حسینی بیان کرد: این ۱۳ آزمایشگاه همکار مورد تایید و صلاحیت استانی و ملی قرار گرفته است.

46

نظر شما