شناسهٔ خبر: 68241255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پرواز غول کشتی جهان به زادگاه «کارلین» افسانه‌ای

دارنده ۵ مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک به شهر نووسیبیرسک روسیه سفر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - یک تورنمنت سنتی کشتی فرنگی که به یاد قهرمان اتحاد جماهیر شوروی الکساندر آکسیونوف اختصاص دارد در تاریخ ۳ تا ۴ شهریورماه در نووسیبیرسک پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر ایالت سیبری روسیه برگزار می‌شود و نمایندگان ۹ کشور ارمنستان، بلاروس، ایران، قزاقستان، کوبا، قرقیزستان، تاجیکستان، سوئیس و فدراسیون روسیه در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

میخایین لوپز، قهرمان پنج دوره المپیک و دارنده ۸ مدال سنگین وزن کشتی جهان به نووسیبیرسک پرواز خواهد کرد تا از زادگاه الکساندر کارلین افسانه‌ای دارنده ۱۲ مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک و جهان، بازدید کند. علاوه بر این، هیئت کوبایی متشکل از برندگان المپیک؛ هکتور میلیان برنده مدال طلای ۱۹۹۲ بارسلون و لوئیس اورتا سانچز دارنده مدال طلا المپیک توکیو و مدال برنز المپیک پاریس و قهرمان ۳ دوره مسابقات کشتی پان امریکن است که حتی در این مسابقات به میدان خواهد رفت.

هکتور میلیان در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ در وزن ۱۰۰ کیلوگرم با شکست دادن سرگئی دمیاشکویچ کشتی‌گیر اهل بلاروس، قهرمان شد. علاوه بر این، ملیان دارنده مدال طلای چهار دوره پیاپی مسابقات جهانی و قهرمان ۹ دوره مسابقات کشتی پان امریکن است. او در فینال مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۹ آتن به الکساندر کارلین باخت و مدال نقره مسابقات را دریافت کرد.

شایان ذکر است برای نمایندگان روسیه، یادبود آکسیونوف یکی از مراحل انتخابی تیمی برای مسابقات قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما