شناسهٔ خبر: 68239924 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

صندوق هنر تکیه‌گاه خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید اینکه بر صندوق هنر امروز به تکیه‌گاه خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده است، گفت: در طول این سه سال دوره خیلی خوبی رقم خورد و شاهد رضایت هنرمندان و اهالی فرهنگ از خدمات صندوق هنر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در مجمع سالیانه صندوق اعتباری هنر با تاکید اینکه بر صندوق هنر امروز به تکیه‌گاه خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده است، اظهار کرد: در طول این سه سال دوره خیلی خوبی رقم خورد و شاهد رضایت هنرمندان و اهالی فرهنگ از خدمات صندوق هنر هستیم.

وی افزود: صندوق هنر نقطه امید بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر است که شرایط توانایی کاری ندارند و در سن بالا هستند، همچنین صندوق اعتباری هنر هم از چهره‌ها و هم از عموم جامعه هنری حمایت کرده است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در این دوره پالایش و افزایش قابل توجهی در مدیریت اعضای صندوق اتفاق افتاد و مشکلاتی که در عضویت وجود داشت پالایش و مدیریت شد و به سازوکار دقیقی رسیده است.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: بنده اظهار رضایتمندی خود را از عملکرد همکاران در صندوق اعتباری هنر ابراز می‌کنم و امیدوارم اهالی فرهنگ و هنر به‌عنوان صاحبان اصلی این کار فضای مطلوب‌تری را از حیث دریافت خدمات تجربه کنند.

در بخشی دیگر نیز سیدمجید پوراحمدی با بیان اینکه ما در بیش از ۲۸ طرح در سه حوزه حمایت، خدمات و توانمند سازی در حال ارائه خدمات به اهالی فرهنگ و هنر هستیم، اظهار کرد: در ۳ سال گذشته تحولات بزرگی در صندوق اعتباری هنر اتفاق افتاده است این مهم جز با نگاه و نگرش دولت مردمی در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر امکان تحقق نداشت.

وی افزود: شهید رئیسی از روز اول دولت سیزدهم نگاه فرهنگی، عدالت فرهنگی و حکایت از فعالان فرهنگ و هنر بود که اولین دستورها را هم در حوزه تخصیص معیشت برای هنرمندان بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: قطعاً دستورهای شهید رئیسی اگر وزیری مانند آقای اسماعیلی نبود در پیچ‌وخم‌های اجرایی شدن باقی بماند و محقق نشود؛ پیگیری جسارت و شجاعت وصف ناپذیر وی باعث شد که فصل درخشانی در حوزه حمایت از اهالی فرهنگ و هنر شکل گیرد.

پوراحمدی تصریح کرد: اعضای هیئت امنای صندوق همواره حامی حرکت‌های صندوق بودند و این همراهی باعث شد با قدرت حرکت کنیم.

نظر شما