شناسهٔ خبر: 68239700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به جلسه دفاع از کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی

برنامه‌ای عرضه نشد که مخالفت شود!

روزنامه جوان

سخنرانی‌های پزشکیان یک مشکل و معضل است و دائماً حاشیه‌ساز می‌شود. متن نوشته شده بدون تمرین و دور از ادبیات پزشکیان، او را سردرگم می‌کند. متن سخنرانی رئیس‌جمهور باید متناسب با زبان، لحن، گفتمان و ادبیات او باشد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: همزمان با برگزاری جلسه بررسی کابینه و برنامه پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در توییت‌ها و نوشته‌هایی از حواشی این جلسه گفتند و نظر خود را به اشتراک گذاشتند. نطق پزشکیان و متن نامنسجم او و ارائه ندادن برنامه‌ای به مجلس و همچنین نطق یکی از نماینده‌ها که بر دوقطبی‌های جامعه دست گذاشته بود، از جمله مواردی بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت. برخی کاربران هم با دفاع از کابینه پیشنهادی پزشکیان از نماینده‌ها خواهان رأی مثبت بودند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


 جواد دلیری:
سخنرانی‌های پزشکیان یک مشکل و معضل است و دائماً حاشیه‌ساز می‌شود. متن نوشته شده بدون تمرین و دور از ادبیات پزشکیان، او را سردرگم می‌کند. متن سخنرانی رئیس‌جمهور باید متناسب با زبان، لحن، گفتمان و ادبیات او باشد.
 تینا امین:
در نگاه اول نطق مخالف آقای قسیم عثمانی (برای عموم) گیرا، جذاب و جسورانه است، اما فرامتن آن به شدت ضریب دادن به دوقطبی‌های جامعه، قطبی‌سازی قومیتی و مذهبی و تحریک جریان ناامیدساز است. آب به آسیاب ناامیدسازی ریختن، سیلی می‌شود که زود گریبان همه را می‌گیرد.
 محمد جعفر محمدزاده:
اگر ‎#وفاق_ملی را به تقسیم کابینه برپایه اقوام و مذاهب و یا زبان آن‌ها بدانیم، نه‌تن‌ها به وفاق نمی‌رسیم، بلکه به شکاف و انشقاق می‌انجامد. ‎#عدالت و وفاق در توسعه همه‌جانبه کشور بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب فراهم می‌شود. سهم‌خواهی قومی و مذهبی و حتی استانی خلاف عدالت است. ‎#کابینه
 احمد روستایی:
کابینه پزشکیان، کابینه بی‌دفاع است! نه در توییتر حامیانی دارد و نه در مجلس موافقان محکمی. غیر از حرف وفاق ملی و واقع‌گرایی هم حرف دیگری در دفاع از کابینه نمی‌زنند. این کابینه گفتمان واحدی هم ندارد. انتظار است رئیس‌جمهور محور وحدت گفتمانی باشد.
 محمد رستم‌پور:
‏حکمرانی غیر از گفتمان، گفتار نیاز دارد. گفتمان و گفتار، منطق و کاریزما می‌آورد. «من بلد نیستم زیاد حرف بزنم» از روی صمیمیت ادا می‌شود، اما از جایی به بعد القای ضعف می‌کند. ‎#دولت_چهاردهم
 میکائیل دیانی:
آقای دکتر ‎#پزشکیان شما ‎#رئیس_جمهور این مردم هستید! حتی اگر بلد نیستید حرف بزنید؛ نیازی نیست این را اعلام کنید که ‎#بلد_نیستم_حرف_بزنم؛ همین اعلام نکردن و البته کمتر حرف زدن بخش زیادی از مشکل را حل می‌کند...
 حمید ابوطالبی (تلخیص توییت):
جناب آقای رئیس‌جمهور! نطق شما در مجلس هم تعجب‌برانگیز بود. نطقی که از حداقل جذابیت برخوردار بود؛ مطالب تکراری و سخنان درهم‌ریخته و خسته‌کننده‌تان همهمه نمایندگان را برمی‌انگیخت؛ حرف تازه‌ای نداشتید؛ هیچ راه‌حلی برای هیچ چیزی ارائه ننمودید؛ نه برنامه‌ای در کار بود، نه پیشنهادی و نه... تا بدانجا که کسی متوجه نشد شما چه می‌گویید! نه مردم دریافتند که دولت جنابعالی به کجا خواهد رفت و نه نمایندگان متوجه شدند که باید با چه چیزی موافقت کرده و یا با چه چیزی مخالفت کنند.
 عبدالله گنجی:
به نظر صحبت دیروز کوچک‌زاده در مجلس منطق قوی داشت. می‌گوید طبق آیین‌نامه ما باید برنامه کلی دولت را امروز بررسی کنیم. دولت برنامه داده؟ خیر! سپس می‌پرسد مخالفان در مخالفت با چی می‌خواهند صحبت کنند؟ برنامه هفتم؟ سیاست‌های کلی نظام؟ چشم‌انداز؟ (٣موردی که پزشکیان تأکید دارد) پاسخ؟
 سعید آجورلو:
موضوعی که می‌تواند برای آقای پزشکیان نگران‌کننده باشد، شکل نگرفتن ادبیات دفاع از کلیت کابینه حتی در بین موافقان است. هنوز آن معنایی که بتواند از ماهیت دولت جدید دفاع کند، شکل نگرفته است و این کاملاً در نوع دفاع نمایندگان مجلس در جلسه صبح دیروز مشهود بود. البته مخالفت‌ها هم تا حدود زیادی همین مشکل را داشت.
 محمدامین سلیمی:
روز‌های اول معرفی کابینه نوشتم که افراد معرفی شده و منصوب شده با هم اختلاف‌نظر جدی دارند و مدیریتشان سخت خواهد بود، بماند که این انتصابات نشان می‌دهد دولت فاقد ایده کلان است.

نظر شما