شناسهٔ خبر: 68236548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باقری در گفت وگو با وزیرخارجه مصر:

آمریکا شریک جرم است و نمی‌تواند در غزه میانجی بی‌طرف باشد

اکرم احقاقی

سرپرست وزارت خارجه خطاب به «بدر عبدالعاطی» گفت: آمریکا با حمایت علنی از جنایت صهیونیست‌ها ثابت کرده که شریک جرم جنایت است و نمی‌تواند میانجی بی‌طرف باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر، بعد از ظهر امروز شنبه در گفتگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه درباره آخرین روند تحولات مرتبط با گفتگوها برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه بحث و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفتگوی تلفنی با اشاره به در پیش گرفتن جنایت در عرصه میدانی و خدعه و فریبکاری در مذاکرات از سوی باند جنایتکار و تبهکار مستقر در تل‌آویو گفت: آمریکا با حمایت علنی از جنایت صهیونیست‌ها ثابت کرده که شریک جرم جنایت است و نمی‌تواند میانجی بی‌طرف باشد و به طور مستمر در صدد مانع‌ تراشی در روند توقف جنایت رژیم اشغالگر و تشویق به نسل‌کشی توسط صهیونیست‌ها است.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به ترور شهید هنیه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی و مشروع خود را برای پاسخ مشروع به جنایت رژیم صهیونیستی محفوظ دانسته و مردم فلسطین نیز با شجاعت مثال زدنی خود در مقابل رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شوند.

بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن اشاره به برگزاری نشست چندجانبه جهت برقراری آتش‌بس در غزه در قاهره گفت: تلاش مصر معطوف به کمک به مردم فلسطین و توقف فوری جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به کمبود شدید غذا و دارو  در نوار غزه و شیوع بیماری‌های مختلف در این منطقه گفت: امروز نیازمند اجماع جامعه بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس هر چه سریع‌تر در غزه هستیم.

انتهای پیام 

نظر شما