شناسهٔ خبر: 68235581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جزئیاتی از تلفات ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته

همایون برخور

وزارت دفاع روسیه در گزارشی، از تلفات سنگین ارتش اوکراین در همه جبهه‌های جنگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای این کشور موفق به انهدام ۱۰ فروند موشک هیمارس، دو هامر و ۳۵ فروند پهپاد اوکراینی شده‌اند.

در این بیانیه که امروز - شنبه - منتشر شده است، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «پدافند هوایی روسیه دو بمب هوایی هدایت شونده هامر ساخت فرانسه، ۱۰ راکت هیمارس ساخت آمریکا و ۳۵ پهپاد از جمله ۱۰ فروند در خارج از منطقه عملیات ویژه نظامی (اوکراین) را سرنگون کرده است.»

خبرگزاری روسی «تاس» نیز در گزارشی تجمیعی با استناد به بیانیه‌های منتشر شده از سوی وزارت دفاع و ارتش روسیه، به شرایط جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در جبهه‌های مختلف پرداخته است.

در همین راستا، ارتش روسیه اعلام کرد که گروه نبرد مرکزی حمله تیپ تهاجمی «لیوت» اوکراین را دفع کرده و شش تیپ اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته شکست داده که به کشته شدن دست‌کم ۴۲۰ سرباز اوکراینی انجامیده است.

در جبهه شمالی نیز، ارتش روسیه اعلام کرد که ۴ تیپ اوکراین را در منطقه «خارکوف» منهدم و ۱۵۰ سرباز اوکراینی را کشته است.

طبق بیانیه ارتش روسیه، در این جبهه، ارتش اوکراین بیش از ۱۵۰ سرباز، ۴ خودرو، یک هویتزر ۱۵۵ میلی متری M۷۷۷ ساخت آمریکا، دو فروند هویتزر ۱۲۲ میلی متری D-۳۰ و چندین ایستگاه جنگ الکترونیک خود را از دست داده است.

ارتش روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین تیپ ارتش اوکراین و دست‌کم ۵۸۰ سرباز این کشور در جبهه غربی در نزدیکی روستای «سینکوفکا» (Sinkovka)، شهر «پتروپاولوفکا»، منطقه خارکوف و «جمهوری خلق دونتسک» از بین رفته‌اند.

در جبهه شرقی نیز، طبق گزارش ارتش روسیه، ارتش اوکراین دو تیپ خود را از دست داده و ضدحمله این کشور در جبهه شرقی شکست خورده است.

در جبهه جنوبی نیز وضعیت ارتش اوکراین بحرانی توصیف شده است. بطوریکه ارتش روسیه در گزارش خود از نابودی چندین تیپ ارتش اوکراین و کشته شدن دست‌کم ۶۸۰ سرباز اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

همچنین طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور موفق به نابودی یک فروند بمب‌افکن سوخو-۲۴ و ۴ بالگرد نظامی اوکراینی شدند.

از طرفی، پیشتر وزارت دفاع روسیه با بیان این که اوکراین برنامه دارد به نیروگاه اتمی منطقه کورسک حمله کند، گفت در حال بررسی جدی اطلاعات مرتبط با این موضوع است.

انتهای پیام

نظر شما