شناسهٔ خبر: 68235251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ویروس آبله میمون پاکستان را به حالت آماده باش درآورد

پس از شناسایی چند مورد از ابتلا به بیماری ویروس آبله میمون در پاکستان، نخست وزیر این کشور طی نشست ویژه برای بررسی راهکارهای جلوگیری از شیوع این بیماری اعلام وضعیت اضطراری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست فوق العاده مسوولان ستاد ملی فرماندهی و عملیات NCOC به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز در اسلام‌آباد برگزار شد.

این در حالی است که مسوولان وزارت بهداشت پاکستان شناسایی ۱۱ مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور را تایید کردند اما در عین حال گفتند که این وضعیت مانند شیوع ویروس کرونا نیست.

نخست وزیر پاکستان گفت که پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت دولت اسلام‌آباد نیز این وضعیت را دنبال کرده و روند نظارت بر مرزهای زمینی و هوایی را تشدید می‌کند.

در نشست مقامات پاکستان ضمن تاکید بر تقویت راهکارهای شناسایی موارد مشکوک به ویروس آبله میمون، قرار شد تجهیزات پزشکی مرتبط با آزمایش افراد در فرودگاه‌ها از جمله مسافران بازگشتی از خاورمیانه تامین شود.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته برای دومین بار در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری «آبله میمونی» وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی اعلام کرد.

آبله میمونی پیشتر در ماه می ۲۰۲۲ در سطح جهانی شیوع پیدا کرد و سازمان جهانی بهداشت از ژوئیه ۲۰۲۲ تا می ۲۰۲۳ اعلام وضعیت اضطراری کرد. در این مدت، حدود ۹۰ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی شناسایی شد که جان حدود ۱۴۰ تن را گرفت.

آبله میمونی یک بیماری عفونی است که ویروس آن از حیوانات مبتلا به انسان منتقل می‌شود و همچنین بر اثر تماس فیزیکی نزدیک میان انسان‌ها نیز قابل انتقال است

برچسب‌ها:

نظر شما