شناسهٔ خبر: 68233913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات در گزارشی از هزار روز خدمت:

ماهانه 45 میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی فعال هستند/ ثبت بیش از 20میلیون تماس زائران در ایام حج و اربعین گذشته از طریق سکوهای داخلی

از جمله مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بود که به گفته وزیر ارتباطات در مجموع روزانه حدود 24 میلیون و ماهانه 45میلیون کاربر یکتا در پیام‌رسان ها و شبکه‌های داخلی فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گزارش هزار روز خدمت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی گفت: براساس داشبوردها و فایربیس گوگل، در مجموع روزانه حدود 24میلیون و ماهانه 45 میلیون کاربریکتا در پیام‌رسان ها و شبکه‌های داخلی فعال هستند و بر اساس نظرسنجی ایسپا نیز 75 درصد کاربران از پیام‌‌رسان‌های داخلی هم استفاده می‌کنند و درصد کسانی که فقط داخلی استفاده می‌کنند در دو سال گذشته حدودا‌ 20 برابر شده است.

وی افزود: تامین تجهیزات مورد نیاز همچون سرور، تجهیزات ارتباطی و ذخیره سازی؛ توسعه مراکز داده اصلی و پشتیبان؛ کمک به ابری‌سازی؛ ارائه خدمات امن‌سازی و پشتیبانی حقوقی و قضایی، بخشی از اقدامات برای تقویت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی به عنوان سرمایه‌های دیجیتال کشور بوده است.

وزیر ارتباطات همچنین معافیت مالیاتی کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی، فراهم کردن زیرساخت تماس تصویری برون سکویی، آغاز ارائه خدمات الکترونیک پرکاربرد دولتی و فراهم کردن مقدمات صدور پروانه فعالیت را از جمله اقدامات برای مزیت بخشی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در این دوره اعلام کرد.

زارع پور با بیان اینکه «اتصال متقابل» میان پیام‌رسان‌های ایرانی از دیگر دستاوردهای این دوره بوده است گفت: هم اکنون بین پیام رسان‌های ایتا، ‌بله، سروش پلاس،گپ و آیگپ اتصال متقابل برقرار است.

وی افزود: کاربران با فعال کردن این قابلیت در پیام‌رسان مورد علاقه خود، به دیگران اجازه می‌دهند که از سایر پیام‌رسان‌ها به او پیام بدهند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز پیام‌رسان‌های داخلی،‌ میلیون‌ها تماس تصویری از طریق آنها انجام می‌شود که با این گستردگی تا پیش از این دولت وجود نداشت، تاکید کرد: در ایام حج و اربعین گذشته بیش از 20میلیون تماس زائرین ازطریق این سکوها انجام شد.

زارع پور خاطرنشان کرد: با حمایت تمام‌قد دولت وخانواده ارتباطات کشور از توسعه سکوهای بومی، ‌آمار کاربران یکتای فعال روزانه، ماهانه و ترافیک پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی نسبت به1400 بین 4 تا 15 برابر افزایش یافته است که این حاصل باور «شهید جمهور» به ظرفیت‌های داخل کشور بود.

نظر شما