شناسهٔ خبر: 68233486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مصطفی پور دهقان: فضا را دوقطبی نکنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دکترین رئیس جمهوری بحث وفاق ملی است، بر همین مبنا دولتی با یک گفتمان جدید بر سر کار آمده و فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند.

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دکترین رئیس جمهوری بحث وفاق ملی است، بر همین مبنا دولتی با یک گفتمان جدید بر سر کار آمده و فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند.

 مصطفی پور دهقان در جلسه علنی عصر شنبه -۲۷ مردادماه- مجلس شورای اسلامی با استفاده از بخشیاز زمانی که رئیس جمهوری در اختیار نمایندگان مجلس گذاشت در موافقت با کلیات بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: دکترین دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری بحث وفاق ملی است.

وی افزود: امروز دولتی با یک گفتمان جدید بر سر کار آمده و، فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که هیچ کدام از ما در این ۴ دهه انقلاب در عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی آن را تجربه نکردیم برخی از ما دچار تفسیرهای متفاوت از این گفتمان جدید هستیم.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: در ایام انتخابات بحث و بر سر این بود که وفاق ملی شاید یک حرف کلیشه‌ای مانند همه دولت‌ها است اما دیدیم که آقای پزشکیان به این حرف و به این شعار لباس عمل پوشاند برای همه ما فضای جدیدی است و دچار واکنش‌های متفاوتی هستیم و نقدها داریم.

همراه و همدل دولت چهاردهم هستم

پوردهقان عنوان کرد: اولین فردی بودم که به آقای دکتر پزشکیان نقد وارد کردم که چرا ترکیب دولت اینگونه است اما وقتی جواب پزشکیان را می‌شنویم که ما بعد از ۴ دهه از انقلاب جمهوری اسلامی و از نظام مقدس‌مان نیاز به همراهی همدلی وفاق داریم، به ایشان گفتم از امروز من یک منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم تا آنجا که در توانم است کمک می‌کنم که این گفتمان و این دکترین پیش برود.

وی درخصوص کابینه‌ای دولت چهاردهم گفت: در راس کابینه‌ای که تشکیل شده آقای دکتر عارف شخصیت علمی و دانشمندی باتجربه است حضور پیدا کرده است در راس کابینه اقتصادی ما یک دانشمند اقتصادی به نام دکتر طیب نیا حضور پیدا کرده است مگر ما چند نفر دانشمند نظیر اینها داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: امروز کیک اقتصادی و جی‌دی‌پی کشور بعد از ۱۳ سال فقط ۲ درصد رشد پیدا کرده است چه کسی قرار است این را جلو ببرد یک دانشمند با چندین وزیر پا به کار نیاز دارد افرادی مانند دکتر نوری وزیر جهاد، دکتر میدری وزیر تعاون، دکتر اتابک وزیر صنعت را و سایر عزیزانمان در کابینه را می‌خواهد.

فضا را دوقطبی نکنیم

پوردهقان تصریح کرد: ان شاالله با همدلی و همراهی که دولت و مجلس در کنار یکدیگر دارند کابینه‌ای تشکیل شود که بعد از ۴ دهه بر حسب فرمایشات امام و فرمایشات و امر رهبر معظم انقلاب به این سمت برود که یکدلی شکل بگیرد همراهی انجام شود.

وی عنوان کرد: از همکاران تقاضا دارم که فضا را دوقطبی نکنیم فارس و غیرفارس، شیعه و سنی، ترک و عرب بگذارید حالا که یک رئیس جمهوری آمده که می‌خواهد فضا را به سمت یکدلی ببرد بتواند تیمش را تشکیل بدهد همراه کند و به سمت این ببرد که وفاق ملی با حضور همه سلایق و عزیزانی که تفکرات خاص دارند تشکیل شود.

نماینده مردم یزد در مجلس خطاب به رئیس جمهوری گفت: برای اینکه وفاق ملی شکل بگیرد نیاز به این دارید که در راس تیم اقتصادیتان همدلی و همراهی شکل بگیرد در راس بقیه تیم‌های زیرساختی‌تان فردی باشد که حرف تمام‌کننده را بزند. ان شاالله این تجربه جدید و این فضای سیاسی که قرار است ما به طور جدید در آن تنفس کنیم با موفقیت هرچه تمام‌تر خروجی بگیرد/ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما