شناسهٔ خبر: 68233333 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کاهش دما و تداوم بارش‌های پراکنده در برخی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به روند کاهشی دمای هوا گفت‌: امروز و فردا کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز محسوس خواهد بود. این درحالی است که تا اواسط هفته در غرب و جنوب غرب کشور گرمای هوا تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از جام جم آنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به روند کاهشی دمای هوا گفت‌: امروز و فردا کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز محسوس خواهد بود. این درحالی است که تا اواسط هفته در غرب و جنوب غرب کشور گرمای هوا تداوم دارد.
 
 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز و فردا شهروندان در برخی مناطق واقع در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات شاهد رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهند بود.

وی ادامه داد: افزون بر این امروز و فردا برای برخی مناطق زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، قم، برخی نقاط شمال کردستان، برخی نقاط همدان و اصفهان نیز برخی ساعات رگباران باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز و فردا در مناطق کویری به ویژه شرق و مناطق مرکزی کشور رشد ابر‌های همرفتی بخصوص در ساعات بعد از ظهر و رعد و برق و رگبار محلی دور از انتظار نیست.

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیز توضیح داد: در این دو روز نیز برای برخی نقاط گیلان، مازندران، غرب گلستان، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق تهران، شمال سمنان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، برخی مناطق بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه نیز شهروندان در ارتفاعات البرز مرکزی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرق و شمال خوزستان و نیمه غربی اصفهان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

به گفته ضیاییان در روز چهارشنبه بارش‌ها در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآور شد: در پنج روز آینده برای برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. 

وی عنوان کرد: لازم به یادآوری است که همراه با سامانه بارشی در برخی مناطق وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود و در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیاییان درباره تغییرات در دمای هوا نیز عنوان کرد: در هفته پیش‌رو به ویژه امروز و فردا کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز محسوس خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: این درحالی است تا اواسط هفته در غرب و جنوب غرب کشور گرمای هوا تداوم دارد.

وی درباره شرایط پهنه‌های آبی کشور نیز توضیح داد: دریای عمان و تنگه هرمز تا دوشنبه مواج خواهد بود. شرق خلیج فارس نیز در روز‌های یکشنبه و دوشنبه متلاطم پیش‌بینی شده علاوه بر این دریای خزر نیز امروز و فردا مواج است.

نظر شما