شناسهٔ خبر: 68233185 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق از وزیر پیشنهادی نیرو حمایت کرد

تهران- ایرنا- سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق در بیانیه‌ای حمایت خود را از «عباس علی‌آبادی» گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نیرو اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، در متن این بیانیه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی چنین آمده است: استحضار دارید که برخورداری از برق پایدار به‌عنوان یکی از زیرساختی‌ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور برخوردار است. ازاین‌رو هرگونه نقصان در تأمین برق، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناگواری را خواهد داشت.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: با وجود این اهمیت، در حال حاضر به دلیل نوع حکمرانی ناکارآمد در این صنعت در یک دهه گذشته، کشور با ناترازی برق روبه‌رو بوده، به‌طوری‌که این چالش علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین بر کشور، تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه‌ها را با نگرانی روبرو ساخته است.

این بیانیه می‌افزاید: این که رئیس‌جمهور یکی از چهره‌های با دانش، مجرب و کارآمد از خانواده صنعت آب و برق، عباس علی‌آبادی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای سکان‌داری وزارت نیرو معرفی کرده است، سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با سهم بیش از ۶۰ درصد در تولید برق کشور، ضمن استقبال از این انتخاب و حمایت از وی، امیدوار است به پشتوانه دانش عمیق، تجربیات ارزنده، همچنین شناخت کافی که نسبت به چالش‌ها و ظرفیت‌های این صنعت دارند، بتواند بر مشکلات موجود فایق آیند.

صنعت برق امروز وارث اقتصادی ناکارآمد، با ساختاری نامناسب و غیرپویا و فاقد استراتژی قوی برای بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه فعالان بخش خصوصی برای رهایی از وضعیت بحرانی موجود است که بی‌شک بخش خصوصی در صورت هموار بودن مسیر فعالیت، می‌تواند در گره‌گشایی از این شرایط بسیار نقش‌آفرین باشد.

با عنایت به روحیه همگرایی و هم‌افزایی علی‌آبادی و تجربیات ارزشمندی که در بخش‌های دولتی و غیردولتی صنعت برق داشته‌ است، امید زیادی وجود دارد که انتخاب وی بتواند راهگشای این صنعت پایه و مهم باشد.

از نمایندگان مجلس دوازدهم تقاضا داریم با رای اعتماد قاطع خود به وزیر نیروی پیشنهادی دولت چهاردهم آینده روشنی برای صنعت آب و برق رقم زنند و زمینه دلگرمی برای فعالان بخش خصوصی صنعت برق به‌ویژه حوزه تولید فراهم آورند.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

نظر شما