شناسهٔ خبر: 68232765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خسروآبادی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم:

انتخاب وزیر زن بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار کرد

خسروآبادی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم: نماینده مردم فومن در مجلس با اشاره به اینکه تجربه‌گرایی توأم با جوانگرایی یک امتیاز ویژه کابینه دولت است، گفت: پزشکیان در انتخاب اعضای کابینه نشان داد که غلبه بر سهم خواهی جناح‌های مختلف نشده و وزرا را صرفا بر اساس شایستگی انتخاب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید کریمی معصومی خسروآبادی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: ندای حق‌طلبانه و عدالت‌گری شما به تأسی از امام علی (ع) که در گفتار و عمل همواره آن را ثابت کردید دل های جوانان این مرز و بوم را شاد نموده و به آینده امیدوار ساخته است، با عنایت به این خصیصه مهم حضرتعالی و اشرافیت به مسائل مهم کشور آنچه در این عرصه مهم است ایجاد وفاق ملی است که دولت شما با کابینه معرفی شده بدان آراسته شده است. با شاخصه‌های وزرای پیشنهادی مبرهن است، مغلوب بازی‌های سیاسی نشدید و تن به سهم‌دهی ندادید و مرزهای سهم‌خواهی و سهم‌دهی را درنوردید، تجربه‌گرایی توأم با جوانگرایی بدون غلبه یکی بر دیگری یک امتیاز ممتاز است که در کابینه شما مشهود است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعیین یک وزیر زن و فرزند شهید آن هم برای وزارت مهم راه و شهرسازی مرزهای جنسیتی را فرسنگ‌ها جابه‌جا نموده و بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار نموده است. آقای پزشکیان یادتان هست مخالفان شما در دوران تبلیغات می‌گفتند او می‌خواهد حکومت سوم روحانی را تشکیل دهد اما شما پاسخ دادید که جناحی عمل نخواهید کرد، درود بر شما که امروز وزرای کابینه شما بیانگر وعده‌های راستین شما است و نشان می‌دهد که حتی مغلوب خالص‌سازی تیم رقیب هم نشدید و این همان وفاق ملی است. با بررسی سوابق اجرایی و کارنامه علمی وزرای پیشنهادی مشخص می‌شود در یک فضای صمیمی و تخصصی مورد آمایش قرار گرفته و توانمندی هر کدام در حیطه وظایف وزارتی متناسب‌سازی شده است و یک تیم توانمند و کارآمد در تعامل با ارکان حاکمیت برای حل مشکلات مردم تعیین شده است. این همان چیزی بوده که مورد مطالبه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: مطالبه جدی و آشکار در بهبود اوضاع اقتصادی، اصلاح روابط خارجی، کاهش موثر تحریم‌ها و گشایش‌های اجتماعی و مبارزه با فقر و بیکاری و کیفیت‌بخشی در عرصه بهداشت و درمان و تحقق همه این مطالبات جز با تعامل در دولت و مجلس میسر نخواهد شد، انتخاب وزرای متخصص و کاردان همچون ظفرقندی و عراقچی، همتی و هاشمی، خانم صادق و صالحی و نوری و دنیامالی و دیگران به عنوان مطالبه مردم تلقی نموده تا به فضل الهی این تعامل ثمربخش به تحقق خواسته‌های مردم منتهی شود و نهایتا به پیروزی ملت و دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری منجر گردد.

خسروآبادی خطاب به وزرای پیشنهادی تصریح کرد: اگر رأی اعتماد کسب کردید به خاطر خدا هم شده یار مردم باشید نه بارشان و با نگرش متخصصانه دردهای مردم را دوا کنید چون وا نمی‌کنید گره‌ای خود گره مباش/ ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست.

 

انتهای پیام/

نظر شما