شناسهٔ خبر: 68232412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حسینی، نماینده مجلس: باید گذشت کنیم و نگذاریم کسی از کشتی انقلاب پیاده شود

نماینده مجلس گفت: اینکه اصولگرایان اعتراض کنند که چرا اصلاح طلب در این کابینه است و اصولگرایان بگویند که چرا اصولگرایان در این کابینه هستند چه اتفاقی می‌افتد؟ ما باید گذشت کنیم و نگذاریم که دیگر کسی از کشتی انقلاب پیاده شود چرا که همه مسافر این کشتی هستیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس خواست تا کمک کنند کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

سیدشمس‌الدین حسینی در جلسه عصر امروز شنبه مجلس و در موافقت با خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم عنوان کرد: از یاد نبرده‌ایم که آنچه که ان‌شاءالله امروز به عنوان دولت شاهد آن هستیم پس از یک حادثه تلخ و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی شکل گرفته است و قرار نبوده که ما در سال ۱۴۰۳ انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم پس طبعاً اینکه انتقاد سختی در خصوص مدون نبودن برنامه‌ها می‌شود با توجه به این نکته، اگر کاستی وجود داشته باشد، برطرف می‌شود.

وی با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: همانطور که آقای دکتر پزشکیان روی برنامه هفتم توسعه تاکید کردند وزرا نیز بر همین مبنا برنامه‌های خود را تنظیم کردند و اینکه بگویند وزرا برنامه‌ای ندارند، محل تردید است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما بیش از یک سال وقت صرف تنظیم برنامه هفتم توسعه کردیم و این برنامه صدها حکم دارد؛ اگر رئیس جمهور و دولت محترم موفق شوند همین احکام برنامه هفتم را محقق کنند کافیست و ما نباید انتظار داشته باشیم که مسئله و موضوع جدیدی مطرح شود.

حسینی ادامه داد: من امروز برنامه‌های آقای رئیس جمهور را ملاحظه کردم و چند نکته از آن توجه من را جلب کرد که یکی از آنها دولت وفاق ملی است؛ در شرایطی که بیماری‌های اقتصادی کشور مزمن شده و متاسفانه حل مسائل امنیتی کشور عمق پیدا کرده است آیا جز وفاق ملی می‌توانیم مسائل را حل کنیم؟ خود آقای دکتر پزشکیان از اینکه بگوید من اصلاح طلبم اجتناب دارد ولی دولتی که ایشان معرفی کرده است چند اصولگرا در آن حضور دارند؟ در کابینه او از ۳ نفر از دولت قبل و دو نماینده از مجلس حضور دارد. اینکه اصولگرایان اعتراض کنند که چرا اصلاح طلب در این کابینه است و اصولگرایان بگویند که چرا اصولگرایان در این کابینه هستند چه اتفاقی می‌افتد؟ ما باید گذشت کنیم و نگذاریم که دیگر کسی از کشتی انقلاب پیاده شود چرا که همه مسافر این کشتی هستیم.

حسینی گفت: مشکلات اقتصادی ما دیگر با تکنیک و تاکتیک و سیاست قابل حل نیست بلکه نیاز داریم دست به اصلاحات ساختاری و اصلاحات نهادینه بزنیم و اصلاحات نهادینه نیازمند پذیرش اجتماعی و شرط پذیرش اجتماعی نیز وفاق ملی است. ما نمی‌توانیم مسئله انرژی را حل کنیم الا اینکه با هم، هم‌سخن شویم درباره اینکه باید سختی‌هایی را بکشیم تا گشایش‌هایی فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه به معنای کشمکش نیست بلکه به معنای گشایش است امروز ما گرفتار کشمکش هستیم و باید از این موضوع دست برداریم. اگر کسی آمد و همچنان پافشاری و خیره‌سری کرد و بر اشتباهات گذشته خود تاکید کرد رای ندهید اما اگر کسی آمد و گفت می‌خواهم سوار بر کشتی انقلاب باشم و می‌خواهم در کشتی انقلاب کار کنم و کمک کنم که این کشتی از طوفان‌ها به پیش برود چرا باید جلوی او را بگیریم؟ ما در کمیسیون‌های تخصصی با هم گفت‌وگوهای تخصصی کردیم و از امروز ۵ روز فرصت داریم تا ابهامات را مجدداً کنار بگذاریم.

حسینی در پایان عنوان کرد: من از همه نمایندگان توقع و انتظار دارم و خاک پای همه آن‌ها هستم که از هر قوم و مذهبی که هستند کمک کنند تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما