شناسهٔ خبر: 68232355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حسینی در موافقت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی:

نیازمند اصلاحات ساختاری هستیم/ کمک کنیم کابینه وفاق ملی تشکیل شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما دیگر با تکنیک و تاکتیک و سیاست قابل حل نیست، گفت: نیاز داریم دست به اصلاحات ساختاری و نهادی بزنیم که نیازمند پذیرش اجتماعی است. شرط پذیرش اجتماعی هم وفاق ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید شمس‌الدین حسینی ضمن استفاده از بخشی از وقت رئیس جمهور در موافقت با کلیات بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: اگر به این نکته توجه کنیم که انتخابات زودهنگام برگزار شده است، بخشی از کاستی اگر وجود داشته باشد، برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: من این توفیق را داشتم که برنامه ۱۹ وزیر پیشنهادی را بررسی کنم؛ همانطور که آقای پزشکیان روی برنامه هفتم توسعه تأکید کردند، وزراء هم بر همین مبنا برنامه خود را تنظیم کردند. اینکه بگوییم برنامه ندارند، محل تردید است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر رئیس جمهور و دولت موفق شوند همین احکام را اجرا کنند کافی است. ما نباید دوباره انتظار این را داشته باشیم که مسأله و موضوع جدید مطرح شود.

حسینی با بیان اینکه برنامه‌های رئیس جمهور را مطالعه کردم و دولت وفاق ملی نظر من را جلب کرد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیماری‌های اقتصادی کشور مزمن شده و مسائل امنیتی کشور عمق پیدا کرده است، آیا جز با وفاق ملی می‌توان آنها را حل کرد؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ببینید چند نفر از وزرای معرفی‌شده اصولگرا هستند؟ ۳ نفر از دولت قبل است، ۲ نماینده حضور دارند، اگر اصلاح‌طلبان بگویند چرا اصولگرا در کابینه است و اصولگرایان بگویند چرا اصلاح‌طلب در کابینه است، چه وفاق ملی شکل می‌گیرد؟

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید گذشت کنیم و نگذاریم کسی از کشتی انقلاب پیاده شود؛ همه ما سوار این کشتی هستیم.

حسینی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما دیگر با تکنیک و تاکتیک و سیاست قابل حل نیست، گفت: نیاز داریم دست به اصلاحات ساختاری و نهادی بزنیم که نیازمند پذیرش اجتماعی است. شرط پذیرش اجتماعی هم وفاق ملی است.

وی گفت: اگر کسی پافشاری و بر اشتباهات گذشته خود پافشاری کرد، رأی ندهیم. اما اگر کسی آمد و گفت من می‌خواهم بر کشتی انقلاب سوار شوم و در آن کار کنم، چرا باید جلوی او را بگیریم؟ ۵ روز وقت داریم، باز هم ابهامات را کنار بگذاریم. کمک کنید کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

نظر شما