شناسهٔ خبر: 68232061 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایش رجینالد دی‌هانتر به دلیل انتقاد از اسرائیلی‌ها لغو شد

تهران- ایرنا- تماشاگران نمایشی در ادینبورگ مردمی را که به شوخی اسرائیل اعتراض داشتند، تمسخر کردند. این امر باعث شد تا مسئولان، اجرای نمایش مذکور را لغو کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تئاتر نمایش کمدین رجینالد دی‌هانتر پس از گزارش‌هایی مبنی بر اعتراض تماشاگران اسرائیلی به شوخی‌ها و کنایه‌های ضد اسرائیلی، از اجرا لغو شد.

تئاتر ایستوودپارک در شرق رنفروشایر که محل زندگی بزرگ‌ترین جامعه یهودی اسکاتلند است و هانتر آن را برای اجرا در سپتامبر در نظر گرفته بود، این نمایش را به دلیل نظرات بحث‌برانگیز لغو کرد.

این کمدین سرشناس و عنوان‌دار آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: «من به‌عنوان یک کمدین، مرزها را از بین می‌برم. ایجاد طنز، بخشی از کار من است. این امر ناگزیر باعث ایجاد نظرات دوگانه شد، اما من شدیدا ضدجنگ هستم. من از هرگونه استرسی که برای مخاطبان و کارکنان سالن ایجاد شود، متاسفم.»

به طور گسترده گزارش شده است که دو مخاطب اسرائیلی پس از شکایت از شوخی هانتر که دولت اسرائیل را با همسری بدسرپرست مقایسه کرده بود، تمسخر شدند. هانتر گفته است که یک همسر آزاردهنده شکایت می‌کند که خودش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است؛ مانند ازدواج با اسرائیل.

شاهدان ادعا کرده‌اند که هانتر پس از آن جوکی درباره وب سایت «جوئیش کرونیکل» گفت که می‌گوید: یهودیان معمولی چیزی به شما نمی‌گویند، مگر اینکه با آنها همراه شوید. رجینالد دی‌هانتر، یک استندآپ کمدین سرشناس آمریکایی و ساکن بریتانیا است.

نظر شما