شناسهٔ خبر: 68232056 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهید «سید اسدالله لاجوردی» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت مرد پولادین انقلاب، شهید «سید اسدالله لاجوردی» روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت مرد پولادین انقلاب، شهید «سید اسدالله لاجوردی» روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور مسئولان، همرزمان شهید و عموم مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد خزایی» رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر واقع در میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور برگزار می‌شود.

شهید «سید اسدالله لاجوردی» در دوران نهضت انفلاب اسلامی، با توصیه بزرگانی همچون آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری، به کمک سایر همرزمان و همفکرانش، هیئت موتلفه اسلامی را بنیان نهاد و در راستای اندیشه‌های سیاسی و مبارزاتی امام خمینی (ره)، به فعالیت علیه خفقان و استبداد و فساد رژیم طاغوتی شاه پرداخت و در این راستا، بار‌ها دستگیر و زندانی شد. او به‌دلیل استقامتی که در برابر فشار‌ها و شکنچه‌های رژیم پهلوی از خود نشان داده بود، «مرد پولادین انقلاب» لقب گرفت.

شهید لاجوردی با بصیرتی که داشت، در زندان روی در روی جریانات انحرافی و التقاطی ایستاد و علیه آنها دست به روشنگری زد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جایگاه دادستانی انقلاب اسلامی، همین راه را ادامه داد. وی همواره در خط مقدم مبارزه با منافقین قرار داشته و شناخت عجیبی از جریان نفاق داشت.

این شهید والامقام ضمن این‌که با جنایت‌کاران قاطعانه برخورد می‌کرد، با همین شناخت خود، باعث شده بود تا خیلی از منافقین فریب‌خورده بر اساس استدلال‌های وی، از نفاق روی برگردانند و توبه کنند؛ بنابراین سازمان مجاهدین خلق که از او بسیار زخم خورده بود، سرانجام اول شهریور سال ۱۳۷۷ لاجوردی را در بازار تهران، در حالی که بازنشسته شده بود و در حجره‌ای روسری می‌فروخت، ترور کرده و به شهادت رساند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما