شناسهٔ خبر: 68231845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وضعیت ایمنی ساختمان‌های مدیریت بحران تهران زیر ذره‌بین HSE

ساختمان‌های مرکزی و پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران با هدف رفع موارد ناایمنی مورد نظارت کامل HSE قرار گرفت و موارد عدم انطباق با هدف افزایش ایمنی کارکنان و شهروندان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت:  پیوستن شهر تهران به مجموعه شهرهای پایدار، از اساسی ترین اهدافی است که در صدر اهداف شهرداری تهران قرار دارد. در این راستا تلاش های بسیاری صورت گرفته است تا ابزارهای مناسبی برای تحقق توسعه پایدار شهری و دستیابی به یک شهر پایدار حاصل شود. ابزار مناسب برای تثبیت پایداری شهرها مبتنی بر شاخص هایی است که تحقق تدریجی آن وضعیت مطلوبی را ایجاد می‌کند. یکی از ابزارهای تحقق  توسعه پایدار شهری استقرار سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) است.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز به عنوان یک نهاد نظارتی و پیشرو در امر سلامت، ایمنی در شهرداری تهران و آماده جهت اقدامات مقتضی در شرایط بحرانی شهر، پس از استقرار دبیر خانه HSE شهرداری تهران در این سازمان، علاوه بر انجام مسئولیت های خطیر و ذاتی خود همچون تدوین و پیگیری ساز و کارهای کاهش خطر و ارتقای ایمنی کالبدی و زیرساختی شهر تهران، ارزیابی خطر حوادث و بحران های کلانشهر تهران، راهبری و نظارت بر پیاده سازی سیستم مدیریت HSE در تمام بدنه شهرداری تهران را به عهده گرفته است و در این راستا خود نیز به طور جد، با بهره‌گیری از ظرفیت متخصصین مستقر در سازمان، همچنین همکاران حوزه‌های مرتبط در شهرداری تهران در حال استقرار این سیستم در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و در تلاش است تا تمام ساختمان‌های تحت تملک این سازمان، همچنین پایگاه های مدیریت بحران شهر تهران را تحت کنترل سیستم قرار دهد تا هم از منابع انسانی و مالی خود و همچنین شهروندان مرتبط با این سازمان، محافظت نموده و از عملکرد بهینه در شرایط بحرانی و عاری از هرگونه ناایمنی اطمینان حاصل نماید.

وی افزود: در این راستا ساختمان‌های مرکزی سازمان واقع در انتهای جلال و ساختمان های انقلاب و کردستان مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت و تمامی عدم انطباق‌ها احصاء و به واحدهای مربوطه جهت رفع آنها اعلام گردید.

موسوی گفت: همچنین ضمن بازید میدانی کارشناسان دبیرخانه از چند پایگاه بحران به صورت موردی طرحی جهادی جهت بازدید کامل از 107 پایگاه بحران واقع در مناطق توسط مدیران محترم HSE مناطق و روسای محترم بحران تعریف شد که در حال انجام است. امید است با برقراری کامل نظام مدیریت HSE در سازمان و  احصاء تمام عدم انطباق ها و موارد ناایمنی، سازمان پیش رو تر از پیش در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست گام بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما