شناسهٔ خبر: 68231501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی وقوع سیلاب در رودبار؛

رسوب برداری ادامه دارد/ برقراری آب و گاز ۸۰ خانوار تا ساعات آینده

طاهره رفعتی

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: مسیر شهرداری رودبار تا میدان شهدای گمنام دچار آب شستگی و ورود گل و لای شده که مسدود بوده و در حال برطرف شدن است و تا پایان امروز حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حق بین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش سیل آسای باران در ارتفاعات شهرستان رودبار طی شب گذشته، اظهار کرد: طبق آمارهای هواشناسی، بارش نقطه ای باران در رودبار طی دو ساعت به ۱۰.۵ میلیمتر رسید.

وی با بیان اینکه شیبدار بودن منطقه موجب آب شستگی و ورود گل و لای به داخل جاده علی آباد (رودبار) به طارم (زنجان) شد و این مسیر را مسدود کرد، گفت: با کمک ماشین‌آلات شهرداری و راهداری رودبار، اقدام به بازگشایی یک لاین این مسیر کردیم و مابقی کار در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین از ورود بخشی از گل و لای به داخل شهر رودبار خبر داد و اضافه کرد: مسیر شهرداری رودبار تا میدان شهدای گمنام دچار آب شستگی و ورود گل و لای شده که مسدود بوده و در حال برطرف شدن است و تا پایان امروز حل می شود.

حق بین با اشاره به حضور ماشین آلات راهداری بنیاد مسکن جهت تسریع در عملیات رسوب برداری، خاطرنشان کرد: شاهد تجمع گل و لای در زیر یکی از پل های شهر رودبار هستیم که نیازمند پاکسازی است.

وی با بیان اینکه آب و گاز حدود ۸۰ خانوار در محدوده شهرداری رودبار قطع شده و اکیپ‌های کارشناسی هم اکنون در حال رفع مشکل هستند، گفت: مشکلی از بابت برق نداریم و مشکل سریعا رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به عدم تخریب ابنیه راه به دنبال بارش شب گذشته، یادآور شد: خسارت به زیرساخت‌های برق، آب و گاز وارد شده، اما منازل مسکونی خسارت ندیده‌اند و فقط دو خودرو در گل و لای گیر کردند.

انتهای پیام

نظر شما