شناسهٔ خبر: 68231123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

موافق برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم؛

زارع: تیم اقتصادی دولت حال خوبی دارد

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد. امروز بحث پزشکیان نیست مساله، خواسته‌های یک ملت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رحیم زارع در جلسه امروز مجلس به عنوان موافق برنامه های دولت چهاردهم گفت: محدودیت منابع مولدسازی دارایی‌های دولت، پرداخت یارانه پنهان -که آخرین گزارشی که خواندیم بیش از ۵۵ میلیارد یورو در حوزه بنزین در حوزه گازوئیل و گاز صنعت بود-، ناترازی انرژی، محدودیت منابع ارزی و ارز چند نرخی، افزایش بی‌رویه مهاجران غیرقانونی به کشور، بحران برق، بحران آب، آلودگی هوا، مشکلات بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، رانت، فساد، قاچاق، بهره‌وری پایین و وضعیت اسف‌بار خودرو و مسکن، نیروی کار، معیشت مردم و فقر مطلق از جمله مشکلات امروز کشور است.

نماینده مردم آباده تاکید کرد: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد. امروز بحث پزشکیان نیست مساله خواسته‌های یک ملت است. کابینه مطمئنا نقاط مثبت و منفی دارد ولی از نظر بنده تراز هزینه و فایده وزرا به سمت فایده سنگینی می‌کند. دلیل متقنی که بتوان بر اساس آن کابینه پیشنهادی را رد کرد، ندیدیم. یک دولت فراگیر و استفاده از نخبگان در حوزه های مختلف را شاهد هستیم. نباید در کشور دو قطبی ایجاد کنیم. محور قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه از نقاط قوط دولت و وزرای پیشنهادی است.

وی ادامه داد: از همکاران عزیزم تمنا دارم که به کلیات برنامه‌های رئیس محترم جمهور رای موافق بدهند. از سوی دیگر مجلس دستگاه نظارتی است و هر وزیری که در آینده ناتوان بود و خلاف برنامه‌ها حرکت کرد، ما هم می‌توانیم سؤال کنیم، استیضاح کنیم، تحقیق و تفحص داشته باشیم و این بعد نظارتی در اختیار ما قرار دارد. همچنین به فرموده مقام عظمای ولایت حتماً باید مجلس دولت را همراهی کند. همچنین از جناب آقای رئیس جمهور به خاطر چنین ترکیبی و کابینه منسجم و با ساختار علمی و اجرایی قوی تشکر می‌کنم.

نظر شما