شناسهٔ خبر: 68230917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سیاسی استانداری مرکزی:

اجرای بدون نقص طرح رتبه‌بندی خبرنگاران ضروری است

معاون سیاسی استانداری مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه اجرای دقیق و بدون نقص طرح رتبه‌بندی خبرنگاران ضروری است، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان وظیفه دارد از هم‌اکنون فرایند طرح رتبه‌بندی خبرنگاران را آغاز کند. اجرای این طرح سبب خواهد شد تا در روز خبرنگار سال‌های آینده خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای بر اساس توانمندی و عملکرد تجلیل شوند و حقی از کسی ضایع نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اسامی 190 خبرنگار را برای تجلیل به استانداری ارسال کرد، اما بسیاری از آنها ناآشنا بودند. برخی خبرنگاران نیز تنها به واسطه داشتن کارت به عنوان خبرنگار معرفی می‌شوند. به همین دلیل اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی خبرنگاران به شدت ضروری است.

وی ادامه داد: برخی خبرنگارانی که برای تجلیل در مراسم روز خبرنگار معرفی می‌شوند در طول سال کمترین عملکرد رسانه‌ای و یا خبر از آنها دیده می‌شود و یا اینکه فعالیت شاخصی ندارند. بنابراین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد نسبت به رتبه‌بندی خبرنگاران اقدام کند تا بین خبرنگاری که شبانه‌روزی کار می‌کند با خبرنگاری که کمترین عملکرد را هم ندارد، تفاوت ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: مجموعه استان تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر روز خبرنگار به کار گرفت. اما برخی افراد کوچکترین ضعف این برنامه آبرومند را بزرگ‌نمایی کردند و نقاط قوت برنامه را زیر سئوال بردند. برنامه روز خبرنگار اگر چه خالی از ضعف نبود، اما نقاط قوت بسیار زیادی داشت که انتظار می‌رفت خبرنگاران این نقاط قوت را ببینند و عادلانه قضاوت کنند.

نظری به دیگر مواردی که در خصوص مراسم روز خبرنگار مطرح شده است اشاره داشته و تصریح کرد: اینکه هدیه روز خبرنگار با پست به دست خبرنگاران برسد یک برنامه‌ای بود که با در نظر گرفتن حفظ کرامت افراد در نظر گرفته شد، اما برخی خبرنگاران این کار یک ضعف قلمداد کردند. هدف از برگزاری جشن روز خبرنگار تجلیل و تقدیر از زحمات خبرنگاران همراه با حفظ شأن و کرامت آنها بود.

وی همچنین به دیگر مواردی که در خصوص مراسم روز خبرنگار سال جاری از سوی برخی خبرنگاران مطرح شد اشاره کرده و بیان داشت: برخی خبرنگاران اعتراض داشتند که چرا جشن روز خبرنگار توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نشد. این در حالی است که سال گذشته این اداره‌کل اقدام به برگزاری جشن روز خبرنگار کرد، اما همان خبرنگاران مجموعه ارشاد را با خاک یک‌سان کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تأکید کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از خبرنگارانی که در حوزه خود فعالیت می‌کنند، تجلیل و تقدیر کردند که در برخی موارد مورد اعتراض و انتقاد سایر خبرنگاران قرار گرفته بود. اما افتخار خبرنگاران باید این باشد که در مراسم اصلی روز خبرنگار از دست عالی‌ترین مقام اجرایی استان لوح دریافت کنند و چندان درگیر مسائل مادی نباشند.

نظری ابراز داشت: زحمات خبرنگارانی که در طول سال شبانه‌روز فعالیت می‌کنند و در نشست‌های مختلف حضور فعال دارند و اخبار، عملکردها و دستاوردهای دولت را پوشش می‌دهند با این هدیه‌های ناچیز قابل جبران نیست. محور برگزاری جشن روز خبرنگار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه دارد نقاط ضعف جشن روز خبرنگار سال جاری را فهرست‌بندی کند تا سال آینده با حذف این نقاط ضعف مراسم به مراتب بهتری برای خبرنگاران گرفته شود. 

انتهای پیام/

نظر شما